Redovi u EPS-u, ali ne samo zbog plaćanja: Sve više pritužbi građana na visinu računa za struju

Ekonomija 01. mar 202421:52 86 komentara

Redovi u EPS-u, ali ne samo zbog toga što je račune od nedavno moguće opet plaćati na šalterima, već pre svega zbog pritužbi građana na visinu računa za struju.

Ponovo je moguće platiti račun za struju na šalterima EPS-a širom Srbije, ali problema još ima. Pitali smo građane i građanke sa kakvim se problemima suočavaju kada je reč o računima EPS-a.

„Non stop, svaki račun reklamiram. Ni jednu moju molbu, žalbu ili šta ja znam, nisu mi uvažili. Nisam poneo račun da vidite, nemam pojma kakvi su to računi“, rekao je jedan građanin.

Građanka navodi da nije dobila račun za januar.

„Ne znam koliko mi je zaduženje al’ evo sad sam dobila informaciju da još nisu stigli januarski nego decembarski treba da platim. Sad mi je čovek rekao da će biti produžen rok za plaćanje januarskog računa“, navela je.

Druga građanka kaže da joj računi na vreme stižu, ali i da gužve u EPS-u ima.

„Moj stiže 20-og, stiže na vreme i nije uvećan, moj, ali drugi jesu“, dodaje.

Gužvi ima kao i nedoumica koliko i zašto su uvećani računi za struju. EPS kaže, razlog većih računa nisu pametna brojila. Izuzeci ipak postoje.

„Problem naše distribucije je što se očitavanje brojila kao i ranije radi isključivo ručno i tu su greške moguće i one se dešavaju. Nažalost u poslednje vreme one su češće“, navodi kolumnista Nove ekonomije Bogdan Petrović.

Međutim, kad smo kod brojila, ona su pojedinim građanima stvorila dodatne probleme.

„Brojilo smo dobili u oktobru. Pet, šest puta sam dolazila jer ne dobijam račune da bi platila, ja nemam ni broj. Sad će oni meni da stave račun odjedanput, znači za tri meseca. Pitam da mi raspodele to, kaže neće da vam se uvaži to. Uzeću advokate da ih tužim“, navela je građanka.

Zakon o zaštiti potrošača jasno kaže da je obaveza komunalnog preduzeća, u ovom slučaju EPS-a, da izda račun za potrošnju u roku od 30 dana, mesec dana, dakle to je obračunski period, objašnjava Dejan Gavrilović iz Efektive.

„Ako vam se desi tako nešto, prvo treba da se uputi reklamacija EPS-u i da traži da EPS ispravi svoju grešku. Ako se ne prihvati to, ne preostaje ništa drugo nego pokretanje potrošačkog spora“, navodi Gavrilović.

I dok čekamo januarske račune, Bogdan Petrović objašnjava kako da razumemo zašto više račune plaćamo.

„Pre svega treba da razumemo da poslednjih 18 meseci struja za građane je poskupela 42 odsto. Pored toga, treba imati u vidu da je prošle godine uveden popust do 30 odsto za potrošače koji su smanjili potrošnju. Potencijalno, neko ko je smanjio potrošnju u januaru prošle godine i ostvario popust od 30 odsto, u januaru ove godine koji je bio relativno hladan, nije smanjio potrošnju on će u odnosu na prethodni januar dobiti račun uvećan za poskupljenje struje plus za to što je izgubio popust“, zaključuje kolumnista Bogdan Petrović.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare