Grupa firmi - od kojih je jedna registrovana za usluge obezbeđenja, jedna za čišćenje zgrada, jedna za trgovinu, a preostale dve za ketering i delatnost restorana - dobila je posao pripreme hrane za pacijente u bolnicama i institutima u više gradova u Srbiji, od Novog Sada do Niša. Posao je vredan 6,7 milijardi dinara sa PDV, znatno više nego što je RFZO planirao da utroši za ovu nabavku. Odluka o zaključenju okvirnog sporazuma sa ovom grupom preduzeća doneta je danas - u ponedeljak, 16. septembra.
Krajem avgusta portal N1 je pisao da je, za javnu nabavku za usluge ishrane – bolničke obroke u više instituta i bolnica širom Srbije, koju je Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO) pokrenuo u februaru, pristigla samo jedna ponuda, i to znatno veće vrednosti od četiri milijarde dinara (bez PDV) koliko je opredeljeno u tu svrhu.
Ponudu vrednu 5,6 milijardi dinara bez PDV (6,7 milijardi dinara sa porezom), dostavilo je pet firmi udruženih u konzorcijum, od kojih četiri imaju beogradske adrese, a jedna novosadsku. Pa je, kako smo već naveli – nejasno kako će doručak, ručak i večera biti isporučivani pacijentima van ovih gradova, pogotovo što je propisano da „obroci moraju da budu upakovani u posude za jednokratnu upotrebu koje moraju biti tačno obeležene sa vrstom dijeta i eventualno imenom i prezimenom pacijenta“.
Pri tome, reč je o 18 bolnica i instituta u Beogradu, Lazarevcu, Požarevcu, Novom Sadu, Smederevskoj Palanci, Valjevu i Nišu, koji su korisnici ovog okvirnog sporazuma.
O kojim firmama je reč
„Pro Chef“, „Time Partner“, „Movie Kitchen – ketering“, „T&M Group Solution“ – svi iz Beograda i „ILLI grupa“ iz Novog Sada, dali su objedinjenu ponudu na iznos od 5.611.650.160 dinara (bez PDV), što sa porezom iznosi 6.733.980.192 dinara.
Objavljena računica predviđa 7,96 miliona obroka, za ukupno 34 vrste dijeta – od opšte, preko bezglutenske dijabetične, posne i veganske, pa do dijete za nosnu sondu.
Prostom računicom proizilazi da je prosečna cena jednog obroka (doručak, ručak ili večera) ove grupe ponuđača oko 705 dinara (bez PDV), što znači da je dnevna cena bolničkih obroka po pacijentu oko 2.114 dinara, bez PDV.
OVDE pročitajte Odluku o zaključenju okvirnog sporazuma u postupku javne nabavke usluge ishrane.
Ko je ko u grupi ponuđača
„Pro Chef“ Beograd – predstavnik grupe
Firma je registrovana za delatnost restorana i pokretnih ugostiteljskih objekta.
Osnovana je u decembru 2022.
U 2023. godini je ostvarila 296 miliona dinara ukupnih prihoda.
Ima 35 zaposlenih.
Vlasnik je Aleksandar Ilić.
Firma je već dobijala poslove dostavljanja hrane za KCS Beograd, u grupi ponuđača zajedno sa firmom „Time Partner“, registrovanom za usluge čišćenja zgrada.
„Time Partner“ Beograd
Firma „Time partner“ je registrovana za usluge redovnog čišćenja zgrada.
Osnovana je u julu 2014.
U 2023. godini je ostvarila 1,68 milijardi dinara ukupnih prihoda.
Ima 456 zaposlenih.
Vlasnik je Đorđe Mandrapa.
Firma je poslove pripreme i dostave hrane dobijala u grupi ponuđača zajedno sa firmom „Pro chef“ u KCS, ali je, prema podacima Portala javnih nabavki, više poslova dobila za usluge čišćenja i održavanja higijene u zgradama – za RFZO, za KBC Zvezdara, za RGZ (i tokom 2023, i 2024), za Nacionalnu službu za zapošljavanje…
„Movie Kitchen – ketering“ Beograd
Firma je registrovana za ketering.
Osnovana je u aprilu 2007.
U 2023. godini je ostvarila 383 miliona dinara ukupnih prihoda.
Ima 65 zaposlenih.
Vlasnik je Žaklina Tanasijević.
„Movie Kitchen – ketering“ je do sada dobio više poslova u okviru javnih nabavki hrane za davaoce krvi (sendvič za davaoce) u Intitutu za trasfuziju krvi Srbije. Dobio je više nabavki obroka za pacijente u Institutu za mentalno zdravlje, kao i nabavku obroka za neosigurane pacijente u istom institutu, potom uslugu dostavljanja pripremljenih obroka za Institut za onkologiju i radiologiju Srbije i dr.
„T&M Group Solution“ Beograd
Firma je registrovana za usluge sistema obezbeđenja.
Osnovana je u maju 2022.
U 2023. godini je ostvarila 2,37 milijardi dinara ukupnih prihoda, a godinu dana pre toga su ukupni prihodi bili svega 428.000 dinara.
Ima 150 zaposlenih u 2023, dok je firma u 2022. prema zvanično dostupnim podacima imala svega petoro zaposlenih.
Vlasnici firme su, od aprila 2023, dve kompanije iz UAE, dok su kao stvarni vlasnici „T&M Group Solution“ u evidenciju APR u maju iste godine upisani Dane Šijan i Mihajlo Popović.
Preduzeće „T&M Group Solution“ je, u proteklom periodu, dobilo poslove u više javnih nabavki, među kojima su usluge održavanja higijene u Javnom preduzeću Pošta Srbije, potom usluge fizičkog obezbeđenja i protivpožane zaštite lica, opreme i objekata Kontrole letenja SMATSA, zatim fizičko-tehničko obezbeđenje poslovnih objekata RFZO, usluga čišćenja Univerzitetske dečje klinike…
„ILLI Group“ Novi Sad
Firma je registrovana za nespecijalizovanu trgovinu na veliko.
Osnovana je u septembru 2007.
U 2023. godini je ostvarila 622,4 miliona dinara ukupnih prihoda.
Ima 18 zaposlenih, ali i sestrinsku firmu registrovanu za proizvodnju makarona, rezanaca i sličnih proizvoda od brašna.
Vlasnik je Danijela Mandić.
Lista dobijenih poslova ove firme je dugačka.
Prema podacima Portala javnih nabavki, firma „ILLI Group“ je dobijala poslove nabavke razne vrste namirnica za ishranu pacijenata u Opštoj bolnici u Somboru (od svežeg voća i povrća do prerađevina od mesa), potom nabavku namirnica za potrebe restorana za Radio televiziju Srbije, zatim nabavke hrane za više škola, za Gerontološki centar Vrbas, za Centar za socijalni rad Grada Novog Sada i dr.
Pojedinačni ugovori i detalji isporuke hrane
RFZO je, u centralizovanoj javnoj nabavci objavljenoj na Portalu javnih nabavki, namenio okruglo četiri milijarde dinara (bez PDV) u svrhu spremanja i dostave obroka za pacijente u bolnicama u Srbiji.
Predviđeno je da se bira jedan ponuđač sa kojim će RFZO sklopiti takozvani okvirni sporazum na 12 meseci. To znači da će se potom, prema potrebama pojedinačnih zdravstvenih ustanova, sklapati pojedinačni ugovori sa tim ponuđačem.
Prema spisku korisnika usluga dostupnom na portalu, reč je o 18 bolnica i instituta u Beogradu, Lazarevcu, Požarevcu, Novom Sadu, Smederevskoj Palanci, Valjevu i Nišu, koji su korisnici ovog okvirnog sporazuma.
Uslovima je predviđeno da se pojedinčni ugovori sklapaju na maksimum šest meseci, s mogućnošću dodatnog ugovora.
„Isporuka gotovih obroka će se vršiti svakog dana u nedelji (24/7), na adresu zdravstvene ustanove, po zahtevu korisnika usluge i po utvrđenoj satnici za doručak, ručak i večeru“, predviđeno je modelom ugovora u priloženoj dokumentaciji.
Izabrani ponuđač dužan je da hranu isporučuje sopstvenim transportnim sredstvima i osobljem.
„Prevoz obroka od mesta pripreme do objekta za distribuciju hrane u objekte zdravstvenih ustanova mora da bude u adekvatnim vozilima adaptiranim u skladu sa HACCAP standardom, da pritom pripremljena hrana bude spakovana u specijalne termo-kutije, kako bi dopremljeni obrok zadržao svoja neophodna svojstva“, stoji, između ostalog, u dokumentaciji.
Obroci moraju da budu upakovani u posude za jednokratnu upotrebu koje, kako se navodi „moraju biti tačno obeležene sa vrstom dijeta i eventualno imenom i prezimenom pacijenta“.
„Posude za jednokratnu upotrebu isporučuju se upakovane u specifične u tehnički, sanitarno i higijenski odgovarajućim kutijama ili boksovima koje omogućavaju održavanje adekvatne temperature jela prilikom transporta i njihovu zaštitu od fizičko – mehaničkih oštećenja. Kutije imaju ležište za prste za lakšu manipulaciju. Izuzetno, kada je to opravdano objektivnim okolnostima, zdravstvena ustanova ima mogućnost za potrebom hitne (iznenadne) isporuke, koju je ponuđač dužan da izvrši u roku ne dužem od pet sati od prijema zahteva“, navodi RFZO u dokumentaciji.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare