Saobraćajni inženjer: Nova autobuska stanica – pitanje za milion dolara

Biznis 16. feb 202221:0646 komentara

Iako je najavljeno da će glavna autobuska stanica biti izmeštena na Novi Beograd do kraja februara, radovi koji su u toku ne ukazuju da je spremna za autobuse i putnike. Dragomir Lukić, saobraćajni inženjer, kaže za N1 da je pitanje za milion dolara - zašto kasne radovi. Ocenio je i da će, s obzirom da radovi gotovo stoje, stanica neće primiti prve putnike "ni za šest godina".

Građani su obećanja o novoj autobuskoj stanici čuli nekoliko puta. Radovi su počeli u martu 2019. godine, rok je bio 21 mesec, odnosno kraj 2020. godine. Međutim, s obzirom da su radovi tada bili na početku, rokovi su se pomerali. Poslednje obećanje 2021. godine dao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić koji je rekao da će krajem februara ove godine stanica primiti prve putnike i autobuse. Kako radovi teku, ne izgleda da je to i realno. Više od 14 meseci kasni prvi polazak sa ove stanice.

„Ne postoji nešto što ne može da se uradi, ali je u pitanju cena. Pretpostavljamo da firma ‘Milmar’ koji je zadužena za radove, da ima dovoljno radnika, oni bi radili odavno u tri smene, jer mašine su tu, mašine se ne gase, samo se menjaju radnici. Ali, ovde nema nikoga. Postavlja se pitanje koji je problem. Možda investitor nije platio izvođaču, možda izvođač nema kapacitete, a uhvatio je zalogaj koji ne može da sažvaće, to je pitanje za milion dolara“, kazao je Lukić, koji je sa reporterkom N1 obišao radove u Bloku 42 na Novom Beogradu.

Na pitanje zašto se svake godine daju neka obećanja, Lukić kaže:

„S obzirom da ste pomenuli da je Vesić davao obećanja, on je pravnik, a na Pravnom fakultetu se ne uči saobraćaj, mislim da je time sve rečeno. Ovde treba da se pita i građevinska struka, i saobraćajna struka. U čemu je problem, pa problem je u organizaciji, kao i obično“.

Kao „pitanje od dva miliona dolara“ vidi ono – ako se stara stanica prebaci iz centra grada, gde će, kada nova nije završena.

„To je pitanje za dva miliona dolara. Jer ovde da se prebaci saobraćaj sa postojeće autobuske stanice…Prvo je rečeno da bi se prebacio samo dolazak, međutim, ako vi prebacite dolazak, morate da prebacite i odlazak, jer dolaze putnici iz inostranstva, ljudi presedaju“, navodi.

U Bloku 42 je, kaže, napravljena zgrada u kojoj su planirali da bude dolazak, a privremeno i odlazak.

„Međutim, kako stvari stoje, ovde to nije moguće realizovati“, rekao je Lukić.

Jer su se – pojavili problemi.

„Pored projektanta, koji je projektovao, postoji i nadzorni organ, i taj nadzorni organ treba da kaže zbog čega su se pojavili problemi. Imate, na primer, hidrant ovde koji se nalazi na sredini, a ormarić za crevo je 15 metara od njega. Ja uopšte ne znam da li će protivpožarna inspekcija to da odobri. pa imate tramvaj koji prolazi maltene kroz zgradu, zgrada ječi, zanima me zašto nije pomerena malo“, upitao je Lukić.

To su stvari koje su, ponavlja, za projektanta i za onog ko je radio reviziju, kao i za nadzorni organ.

„Ja sam juče dva sata obilazio, ovo nisu radovi, tri radnika i mašina nisu radovi… Zašto je to stalo, to je pitanje za zamenika gradonačelnika i ostale koji daju izjave da će biti gotovo do kraja februara, što je nemoguće. Mene samo čudi, onaj ko je planirao, morao je da planira da se radi segmentno, 10 dolazećih i 10 odlazećih perona, a ne da se ide odmah u celu stanicu. Onaj ko je uzeo to da radi, nema dovoljno radnika ili mu se ne plaća dovoljno“, kaže sagovornik N1.

Kako je rekao, ne mogu „pravnici iz Starog dvora i sa Andrićevog venca da crtaju puteve“.

„To je posao saobraćajne struke, oni to treba da rade. Ali, moje kolege, mlađe, koji rade, imaju porodice, decu, kredite, ne smeju ništa da kažu i onda kažu – ok, to je šef rekao…I onda dolazimo u situaciju da se realizuju projekti koju su van svake pametni. Recimo, ova stanica, ako se ovako nastavi za šest godina neće da se uradi“, zaključio je Lukić.

Izvor: N1
Izvor: N1
Izvor: N1
Izvor: N1
Izvor: N1
Izvor: N1
Izvor: N1

Komentari

Vaš komentar