Šapić beogradske "Solaris" autobuse poklanja Novom Sadu, Kikindi i Staroj Pazovi

author
eKapija
19. apr. 2025. 15:35
Belgrade,,Serbia,-,June,18,,2023:,Belgrade,Bus,From,Gsp
Shutterstock/Alena Ogolikhina | Shutterstock/Alena Ogolikhina

Autobusi marke "Solaris", jedni od najkvalitetnijih koje je GSP Beograd imao godinama u svojim pogonima, i ubuduće će prevoziti - ali ne više Beograđane, već žitelje drugih gradova i opština u Srbiji. Jer Grad Beograd, starija vozila koja su bila u voznom parku GSP-a, počeo je zvanično da ustupa, odnosno donira drugim lokalnim samoupravama u zemlji, piše eKapija.

Konkretno, u okviru aktuelne donacije gradovima i opštinama, iz Beograda u unutrašnjost Srbije odlazi ukupno 30 zglobnih dizel "Solarisa" (2013. godište) i 10 solo dizel Ikarbus autobusa (2015. godište). Novi Sad je, kako eKapija precizira, od glavnog grada dobio ukupno 25 autobusa (20 zglobnih, pet solo), Kikinda pet zglobnih autobusa, Stara Pazova ukupno sedam autobusa (pet zglobnih, dva solo) i Bosilegrad tri solo autobusa.

"Beograd je prvi put u prilici da, kao što je pre 25 godina njemu donirano, može da ponudi nešto drugim gradovima. Izuzetno sam srećan što možemo da im pomognemo, a ako bog da, vrlo brzo ćemo moći i više. Zahvaljujući velikoj reformi javnog prevoza, u koju smo ušli pre otprilike dve godine, Grad Beograd je sada u situaciji da Novom Sadu, Kikindi, Staroj Pazovi i Bosilegradu pokloni vozila koja više neće biti u upotrebi u Beogradu, ali ne zato što su loša ili nisu u voznom stanju", izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

On je dodao, da ukoliko u sledećih godinu dana Beograd uspe da sprovede nabavke u koje je već sada ušao, prestonica će imati više stotina autobusa "spremnih da donira ne samo gradovima u našoj zemlji nego i gradovima na prostorima van Srbije".

Statistička vrednost ispred kvaliteta vozila


Portal eKapija je još prošle jeseni objavio nezvanična saznanja da Beograd planira da Skoplju pokloni određen broj Solaris "urbino" 18 autobusa, koji su među najakvalitetnijim i najpouzdaniijim vozilima u beogradskom javnom prevozu.
Kako im je tada rekao izvor iz uprave GSP-a, ideju o doniranju vozila grad je pokrenuo jer ove godine stupa na snagu odredba koja se odnosi na smanjenje starosne granice za autobuse za sve prevoznike u Beogradu, čime će maksimalna dozvoljena starost autobusa biti 10 godina, što automatski znači da i "Solaris" autobusi, bez obzira na njihov kvalitet, moraju da budu povučeni iz saobraćaja.

Sagovornik eKapije tada je napomenuo da to, nažalost, znači da je primarni kriterijum statistička vrednost - koliko je vozilo staro računajući od prve registracije, a da se ne uzimaju u obzir i drugi bitni elementi, kao što su opšte eksploataciono stanje vozila i vitalnih sklopova autobusa, njegova pouzdanost, broj kilometara koje je vozilo prešlo i slično.

"Sa autobusima marke Solaris smo bili izuzetno zadovoljni svih ovih godina i definitivno se pokazalo kako su to autobusi koji odgovaraju našim potrebama i uslovima. Pre svega su putnici zadovoljni zbog ergonomije unutrašnjosti vozila, dobre i funkcionalne organizovanosti prostora, širokih vrata i zonama oko vrata koje omogućavaju brzu fluktuaciju putnika", objasnio je tada izvor eKapije iz GSP-a.

Vozači su, prema njegovim rečima, takođe bili veoma zadovoljni i uglavnom su tražili da ove autobuse imaju kao redovna vozila na svojim linijama, što su im u praksi omogućavali gde god je bilo uslova za to.

"Sa aspekta prevoznika, mogu da kažem da smo i mi bili vrlo zadovoljni, jer se radi o savremenom vozilu, sa dobrim odnosom cene i kvaliteta, zadovoljavajućom potrošnjom goriva i kvalitetnim delovima, pa tako praktično nismo imali veće havarijske otkaze na tim autobusima, izuzev kada se radi o vanrednim okolnostima kao što su teške saobraćajne nezgode. Slobodno mogu da kažem da su nam to bila najpouzdanija vozila koja su radila u pogonima 'Karaburma' i 'Novi Beograd' u prethodnih desetak godina i iskreno mi je žao što je rukovodstvo grada donelo takvu odluku, jer je bilo mogućnosti da se određen broj vozila generalno remontuje u dogovoru sa proizvođačem i njegovim ovlašćenim servisom u Srbiji, firmom SDT Group", istakao je sagovornik eKapije.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama