Šapić: Gradnjom tunela i mosta saobraćajno spajamo dva najudaljenija dela grada

Ekonomija 03. jul 202314:14 23 komentara
TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Gradonačelnik Aleksandar Šapić potpisao je u Starom dvoru Memorandum o razumevanju za projekat gradnje tunelske veze od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, sa pristupnim saobraćajnicama, parkovskim površinama i infrastrukturom, prenosi Beoinfo.

Pored gradonačelnika, svoj potpis na ovaj dokument stavili su ministar finansija Siniša Mali, v. d. direktora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Milan Vranić i ovlašćeni predstavnik kompanije „Power China International Group Limited” Jang Bo, a događaju je prisustvovala ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, piše Beoinfo.

Obraćajući se prisutnima, gradonačelnik Šapić je istakao da se „potpisivanjem ovog dokumenta kreće u realizaciju jednog velikog projekta koji će potpuno izmeniti saobraćajnu sliku grada“.

Izvor: Tanjug

„Izuzetno sam srećan što smo projekte tunela i izgradnje novog Savskog mosta ujedinili u jedan. Zato smo se i odlučili da ne krenemo u izgradnju mosta, jer mislimo da most ne može da ima svoju potpunu ulogu dok ne bude bio završen tunel. Završetkom velike saobraćajnice na Novom Beogradu, izgradnjom mosta i tunela, spajamo saobraćajem dva najudaljenija dela grada, zbog čega smo ovaj projekat nazvali „mali metro”. Na taj način će se praktično od centra Novog Beograda pa do Slanačkog puta stizati za samo nekoliko minuta, bez ikakvog zaustavljanja. Ovo će biti jedan od projekata koji će najviše da promeni saobraćajnu sliku grada“, rekao je Šapić.

Gradonačelnik je dodao da bi trebalo da se realizacijom ovog projekta smanji zagađenje za oko 13 procenata.

„Nadamo se da će na proleće, odnosno leto, projekat tunela stići projekat mosta i da ćemo u toku sledeće kalendarske godine moći da pokrenemo radove. Tog momenta počinje jedan od najvećih saobraćajnih projekata u Beogradu koji će suštinski promeniti saobraćajni centar grada. Sve to će biti u vreme puštanja u rad prve linije metroa. Uz obilaznicu oko Beograda, svesni smo činjenice da Beograd nakon završetka ovog projekat neće više biti saobraćajno isti grad“, zaključio je gradonačelnik.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo je naglasila da je „ovaj projekat veoma važan za rasterećenje saobraćaja u centru Beograda“.

Pročitajte još

„Srbija je nedavno izabrana za domaćina izložbe „Ekspo 2027”, čime se dodatno otvora mogućnost za razvoj Srbije i Beograda. Glavni grad Srbije će sigurno za ovu priliku dodatno razviti infrastrukturu, što će otvoriti nove mogućnosti za našu dalju saradnju. Kineske kompanije imaju puno iskustava kada je izgradnja infrastrukture u pitanju. Podsetiću da je Kina bila domaćin letnjih i zimskih Olimpijskih igara, kao i „Ekspo” izložbe. Te kompanije veoma dobro znaju da rade u velikim gradovima i spremne su da podele svoja iskustva“, rekla je Čen Bo.

Ministar finansija Siniša Mali rekao je da je ovaj projekat velika i važna stvar za Grad Beograd, kao i za sve građane Srbije.

„Ovo je još jedan važni i kapitalni projekat koji pokrećemo i koji ćemo u narednih nekoliko godina završiti. Zamislite tunel koji ide od Bulevara despota Stefana sve do novog Savskog mosta. Tako ćemo umnogome smanjiti gužve i kada su u pitanju Takovska ulica i Kneza Miloša. Smanjiće se gužve, kao i zagađenje u našem gradu. Novi Savski most i novi tunel su dva projekta koja pokazuju koliko je ispravna naša ekonomska politika i koliko se trudimo da nijedan važni, veliki kapitalni projekat na zaustavimo“, istakao je Mali.

On je podsetio da je nedavno otvoren još jedan deo obilaznice oko Beograda, kao i to da je otvoren novi auto-put od Novog Beograda ka Surčinu.

„Beogradski metro se uveliko radi tako da 2028. godine očekujemo da ćemo imati ostvaren višedecenijski san, a druga linija sledi već 2030. godine. Grade se i rade mnogi drugi infrastrukturni projekti. Počeli su i pripremni radovi za novi nacionalni stadion u Surčinu, a imali ste priliku da vidite gde će biti i novi „ekspo” i novi beogradski sajam. To su projekti koji pokreću Beograd napred. Beograd jeste lokomotiva razvoja Srbije, ali nije zaustavljen nijedan drugi veliki razvojni projekat u Srbiji. Po tome se Srbija danas razlikuje od velikog broja drugih zemalja, većih i razvijenijih od nas“, istakao je ministar Mali.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare