Šapić: Od srede u funkciji aplikacija za gradski prevoz u Beogradu

Hero section image

Mobilna aplikacija za javni prevoz u Beogradu počeće da radi od srede, 12. jula, najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić. Aplikacija "Beograd plus" moći će da se "skine" sa Google play i App store prodavnica.

Preko ove aplikacije, kako je najavio gradonačelnik, moći će da se plaća javni prevoz putem kreditne kartice, SMS poruke ili mobilnog novčanika.

"Takođe, građani će imati uvid u ceo sistem javnog prevoza - gde se nalazi svako vozilo, koliko stanica je udaljeno od vaše lokacije uz procenu koliko minuta treba vozilu da stigne do te lokacije", najavio je Šapić.

Naziv aplikacije je "Beograd plus".

1689078779-Aleksandar-Sapic-mobilna-aplikacija-za-gradski-prevoz-izvor-Beoinfo-2-1024x576.jpg
Beoinfo | Beoinfo



Gradonačelnik Beograda je na konferenciji za novinare najavio i da će, takođe od srede 12. jula, papirne karte za vožnju u gradskom prevozu moći da se kupe na ukupno 318 kiosaka, od kojih se 250 nalazi na stajalištima, a ostatak na, kako je istakao - najprometnijim mestima u centru grada.
"U roku od 10, 15 dana na svakom kiosku koji prodaje papirne karte biće nalepnica sa obaveštenjem. Uzeli smo u obzir najfrekventnija i najprometnija stajališta - to će zadovoljiti potrebu ljudi koji žele da imaju papirnu kartu. Do kraja leta očekujemo da ćemo ih imati na 500 mesta u gradu", najavio je Šapić.

Plaćanje kreditnom karticom


Do kraja leta, prema njegovim rečima, biće omogućeno i plaćanje karte kreditnom karticom u samom vozilu.

"Kod vozača, odnosno blizu njega, nalaziće se uređaj gde ćete moći da odaberete kartu koju želite da kupite i da je platite svojom kreditnom karticom", naveo je Šapić dodajući da će ova mogućnost važiti za sve vrste kreditnih kartica.

Preuzimanje kontrolora iz Kentkarta


JKP Naplata prevozne usluge do kraja nedelje će zaposliti 150 kontrolora koji su bili zaposleni u Kentkartu (BusPlusu)

"To su ljudi za koje smo obećali još pre dva meseca da ćemo ih primiti. Svima koji su radili u privatnoj firmi Kentkart BusPlus i koji su ostali bez posla - ne našom nego njihovom krivicom - ponuđeno je da pređu kod nas. Mislim da ih je bilo oko 220, 230. Prijavilo se nekih 180, od kojih je 20, 30 u međuvremenu našlo posao, tako da je primljeno 150. Očekujemo do kraja nedelje da će formalno postati zaposleni u našem preduzeću za naplatu karata i plate će im biti veće za 30 odsto", rekao je Šapić.

Kontrolori će kontrolisati vozila


Ovi kontrolori biće, kako je naveo - biće podrška Belima tj. komunalnoj miliciji u kontroli karata.

"Ali, oni neće raditi samo kontrolu karata već kontrolu vozila. Uvodimo nova pravila - vozila moraju da budu čista spolja i iznutra, zatim sistem klimatizacije mora uvek da radi kad su napolju temperature koje iziskuju klima uređaj. Takođe, vozila neće smeti da napuštaju svoju rutu kojom voze predodređenu za taj dan. A to je ono što su mnogi zloupotrebili ovih mesec i po data kada nismo imali sistem praćenjea - dobar deo vozila nije izlazio na ulice i zato je bilo žalbi", rekao je Šapić.

On je istakao da može da se izvini Beograđanima, ali da je bilo "nemoguće promeniti sistem star 12 godina bez nus efekata".

"U novom softveru koji imamo imaćemo sve vreme kontrolu i znaćemo gde se koji autobus nalazi, ako napusti rutu - biće kažnjavani u skladu sa pravilnikom koji ćemo menjati. Do sada je bilo da po jednom vozilu ne možete napisati kazne veće od 200.000 dinara mesečno. Sada smo to promenili pa ćemo pisati koliko god bude bilo neophodno", poručio je Šapić.

Preko aplikacije i prijava nepravilnosti


Kontrolori će, dodao je, ići na mesta polazaka i kontrolisati higijenu vozila pre nego što budu puštena u saobraćaj, dok će se rad klima uređaja kontrolisati tokom dana.

"Aplikacija će imati mogućnost da svaki Beograđanin može da prijavi nepravilnost u prevozu i da prijavi vozilo gde ne radi bilo šta, pa ćemo proveriti da li je to baš tako", naveo je gradonačelnik Beograda.

Nabavka autobusa i tramvaja - "za trolejbuse ćemo videti"


Šapić je podsetio na plan raspisivanja javne nabavke za 500 novih autobusa i 100 tramvaja.

"Videćemo šta ćemo sa trolejbusima jer im je cena tri puta skuplja od autobusa, i ne znam da li nam se isplati nabavka, već da kupimo novi autobus koji će da vozi na toj ruti. To ćemo još razmisliti", rekao je on.

Trošak raskida ugovora sa Kentkartom


Na novinarsko pitanje da li zna koliko Kentkart potražuje od Grada Beograda zbog raskida ugovora, Šapić odgovara da ne zna za tužbu.

"Ne znam da li su tužili, nemam informaciju od pravobranilaštva - njihovo je pravo da tuže, a naša je pravo da se branimo jer smo mi podneli krivične prijave protiv svih odgovornih još pre nekih mesec dana. I to će dobiti neki svoj sudski epilog. Nemam informacije koliko je Kentkart tražio i šta potražuje”, rekao je gradonačelnik Beograda.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama