Sindikat: Manje od 20 radnika Fijata prihvatilo rad u Slovačkoj

Ekonomija 22. mar 202115:19 5 komentara
Ilustracija/N1

Manje od 20 radnika fabrike Fijat u Kragujevcu pospisalo je ugovor o jednogodišnjem aranžmanu u Slovačkoj u protekle dve nedelje, rekao je predsednik Ujedinjenog granskog sindikata Nezavisnost u toj fabrici Zoran Stanić.

Odziv radnika za rad u fabrici automobila u Trnavi u Slovačkoj je i dalje daleko ispod očekivanja menadžmenta, uprkos svakodnevnom ubeđivanju da prihvate ponudu, kazao je Stanić za novinsku agenciju Fonet.

Povezane vesti:

Rukovodstvo od radnika traži da se pisano izjasne zbog čega ne prihvataju ponudu, rečeno je u fabričkom UGS Nezavisnost.

Kompanija Fijat Krajsler automobili obavestila je proizvodne radnike da mogu da se prijave za rad u fabrici Stelantis u Slovačkoj u kojoj se proizvode vozila pežo 208 i citroen C3 pikaso.

Prema Stanićevim navodima, glavni razlozi za to su neprimamljiva mesečna zarada i prateći uslovi.

Radnicima iz Kragujevca je ponuđena plata od oko 850 evra, ali od tog novca sami plaćaju ishranu i smeštaj, pa kada se sve to sabere i oduzme ispada da mesečno mogu da uštede najviše 400 evra, što je malo više nego nadokanada za plaćeno odsustvo, kada ne rade, rekao je Stanić.

On je objasnio da rad u Slovačkoj pod ovim uslovima znači da radnik pored stana u Kragujevcu treba da plaća i stan u Slovačkoj, da hrani porodicu u Kragujevcu i da se sam hrani u Slovačkoj, što višestruko uvećava rashode.

„Svakome je jasno da su takvi uslovi neprihvatljivi, kao i objašnjenje da oni tamo idu i zbog obuke za rad na savremenim postrojenjima“, rekao je Stanić.

Montiranje automobila Fijatovi radnici su davno naučili i to na savremenijoj opremi od one koja je u fabrici u Trnavi, dodao je.

On je rekao da razume Slovačku, koja verovatno zbog pandemije ima mnogo radnika na bolovanju, pa nastoji da ih zameni, ali da ne razume „interes Srbije u toj priči“.

„Slovačka dobija kvalitetnu i jeftinu radnu snagu, Fijat u Kragujevcu smanjuje svoje troškove za plaćena odsustva radnika koji su prošle godine imali samo 80 radnih dana, a ove godine je planirano duplo manje. Gde je tu interes Srbije i radnika“, upitao je Stanić.

On je rekao da iz novoformiranog multinacionalnog giganta Stelantis, nastalog spajanjem italijanskog FCA i francuskog PSA, još nema nikakvih nagoveštaja o eventualnom uvođenju novog modela u proizvodnju u kragujevačkoj fabrici.

Ali sluti da se „nešto dešava, s obzirom da su u protekle dve nedelje u njoj boravile dve visoke delegacije iz Fijata i Pežoa“.

„Ja verujem da će u našu fabriku u roku od godinu dana stići novi model, ali se plašim da ćemo tada imati i novi problem. Imaćemo novi model za koji nećemo imati dovoljno stručne radne snage, jer je mnogo mladih i sposobnih stručnjaka, u protekle dve-tri godine, napustilo fabriku“, rekao je Stanić.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare