Slab odziv radnika u Fijatu za odlazak u Slovačku, glavni razlozi plata i kovid

Ekonomija 21. mar 202119:37 65 komentara

Odziv radnika kragujevačkog Fijata je mali za dobrovoljni odlazak na jednogodišnji rad u Slovačku, gde se proizvode vozila Pežo 208 i Citroen C3, multinacionalne kompanije Stelantis. Slaba finansijska ponuda i strah od koronavirusa razlozi su malog interesovanja, kažu zaposleni. Sindikalisti tvrde da je sve rezultat male uposlenosti pogona u Kragujevcu. Radnici su popunjavali formulare zašto ne žele na rad u Slovačku.

Radnik u pogonu montaže Fijata Milutin Kličković dobro se informisao o pozivu poslovodstva da ode na rad u fabriku u slovački grad Trnava. Radnici sami plaćaju smeštaj i ishranu, a zarada je 850 evra. Ponuda mu nije privlačna.

Povezane vesti

„Kada je reč o radu u Slovačkoj na godinu dana, lično, nisam za to. Saslušao sam uslove. Prisustvovao sam sastanku. Ima više nepovoljnih stvari od povoljnih. Mala zarada. Problem sa koronom i dug period boravka. Opstanak kragujevačkog Fijata zavisi od dolaska novog modela. Niko ne zna kada će to da bude, ali, moje je mišljenje da neće u narednih godinu dana“, naveo je Milutin Kličković, radnik Fijata.

Početak ove godine kada su se spojile korporacije Pežo, Citroen i Opel sa Fijat-Krajslerom u četvrtog svetskog proizvođača automobila – Stelantis, kod radnika Fijata u Kragujevcu značio je tračak nade da će fuzija grupacija doneti novi model auta u kragujevačke pogone. Umesto toga, usledila je agitacija menadžera i supervizora da se ide u Slovačku. „Dobrovoljno“.

„Mi smo pre svega za to da svi radnici Fijata u Kragujevcu ostanu isključivo da rade u našoj fabrici, ovde u Kragujevcu. Nije vreme da se ide nigde iz države, pre svega zbog korone a druga stvar – vreme je da naša fabrika dobije novi model. Dok god država ne zavuče ruku u džep, teško da će biti novog modela. Pozivamo premijerku Anu Brnabić da dođe u Kragujevac, isto tako i predsednik, da se založe da fabrika dobije novi model jer – vreme je da se radi“, smatra Igor Anđić, sekretar sindikata „Nezavisnost“ u Fijatu.

„Poziv radnicima Fijata da idu da rade u Slovačku jasna je poruka svima da praktično nemaju budućnosti ovde, u Fijatu u Srbiji. To je jasno vidljivo duži period, ako radite dva-tri dana tokom meseca. Prema informacijama koje dobijamo iz fabrike, odziv je vrlo mali, pa me to plaši da oni odluče na neki drugi način, nasilnim upućivanjem kod nekog drugog poslodavca“, navodi Jugoslav Ristić, predsednik Samostalnog sindikata grada Kragujevca.

Država Srbija osam godina ništa ne radi da Fijat opstane i ostane u Kragujevcu, smatra lider SSP Dragan Đilas.

„Država Srbija već osam godina ne radi ništa da se napravi saradnja sa tako velikom kompanijom i da se ona sačuva ovde, da se pokrene proizvodnja novog modela, da se ljudi zaposle… Auto industrija je nešto što povlači puno kooperanata i puno drugih ljudi okolo. Ne možemo da dozvolimo da oni sutra kažu – mi ovde nećemo da radimo, udružili smo se sa Citroenom i Pežoom i sada nam to nije potrebno. Moramo da odemo i kažemo – ljudi, da vidimo šta treba“, izjavio je Đilas.

Poslovodstvo kragujevačkog Fijata, kao i prethodnih osam godina, nedostupno je za bilo kakve informacije iz fabrike. Zbog malog odziva kadrovska služba Fijata je tražila od radnika da odgovore zašto ne žele u pečalbu u Slovačku.

U 2020. godini proizvodne trake u kragujevačkom Fijatu radile su 80 dana. Ove godine plan je – 40. Odlazak radnika u Slovačku značio bi uposlenost kapaciteta od pet odsto, u odnosu na instalisanu proizvodnju od 300.000 vozila godišnje.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare