Proveravali smo koja su prava potrošača kada je u pitanju potrošnja saobraćaja u romingu i da li ukoliko se nenamerno prekorači račun potrošač ima pravo na žalbu i da li će ona biti uvažena. Šta kada je roming dodatak uključen ali ipak na naplatu stigne znatno veći račun?
Kao korisnici telefona kada odlazimo u roming treba da isključimo sinhronizaciju aplikacija i mobilne podatke.
Jovan Ristić iz Udruženja Efektiva objašnjava da je jako bitno dok smo u romingu da se na telefonu pojavi poruka od samog operatora da smo ušli u roming.
„Kako se ne bi iznenadili računom jako je bitno da ljudi isključe prenos podataka ako nemaju dodatak za internet u romingu“, navodi.
Mada, kako ističe, u jednom slučaju to isključivanje podataka nije pomoglo.
„Potrošač je muku mučio sa izrazito tvrdoglavim operaterom da objasni da je on jednostavno imao domaću karticu druge zemlje i da mu kartica naša zemlje nije trebala i da je za nju isključio podatke. Tu je došlo do vrlo teškog spora koji je došao do RATEL-a i kako stvari stoje potrošač je odlučen da ih goni do kraja. Operator je izrazito tvrdoglav, počeo je na kraju da vadi neke druge kartice koje do sada nije pominjao, što je siguran znak da nije na dobrom putu. Mislimo da će da izgubi, ali ono što nas zaprepašćuje jeste da oni ne uzimaju u obzir ni činjenicu da je potrošač pribavio dokaze iz druge zemlje, znači da je sve vreme koristio drugu karticu, a ne onu. U jednom skoro pa ludačkom objašnjenju rekli su pa možda vam je povukao Wi-Fi. Znači to je smejurija“, istče Ristić.
Potrošačima koji se u u takvoj situaciji nađu savetuje da budu vrlo uporni, da se obraćaju operateru, a ako ne ide da se obavezno jave RATEL-u.
„Nažalost, ono s čime se suočavamo jeste da operator uvek pokušava da bude u pravu i da štiti svoje interese, to nam je neshvatljivo. Neki potrošači uspeju da se izbore za sebe, neki moraju da idu na RATEL, ali kažem uvek je bitno osporiti, osporiti, osporiti, boriti se“, dodaje.
Ima još jedna zanimljiva situacija, navodi. To je, kaže, kada vam naplate roming u rođenoj zemlji.
„To je čuvena situacija u graničnom području. Operateri imaju na svojim stranicama upozorenje. Kažu isključite automatsko biranje mreže kad ste blizu granice. Međutim, ipak te stvari ljudi ne pročitaju, ne vide, ali ni ovo nije sad dovoljno opravdanje za operatora. Zato što je mobilna telefonija usluga od opšteg ekonomskog interesa i operator je dužan da održava tu uslugu. Znači da je održava kvalitetnom, stabilnom, kontinuiranom. Nema opravdanje da vama signal se druge zemlje proda na teritoriji vaše zemlje“, objašnjava.
Potrošači se u ovim situacijama mogu izboriti za sebe i savetuje:
„Dovoljno je da potrošač ima neki dokaz da bio u Srbiji, a ne u stranoj zemlji. I to je glavno. Znači da nije izlazio iz zemlje, da je bio u granicama i može da se izbori.“
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare