Šta piše u sporazumu o raskidu ugovora sa Kentkartom

Ekonomija 21. feb 202318:01 6 komentara
Shutterstock/Alex Linch

Grad Beograd neće plaćati penale za raskid ugovora sa Kentkartom koji upravlja Bus plus sistemom za naplatu karata u javnom prevozu. Posao naplate karata prelazi na novo gradsko preduzeće JKP Naplata prevozne usluge Beograd, osnovano u novembru 2022, ali tek kada se kroz javnu nabavku izabere firma koja će se baviti uslugom održavanja sistema. Ovo proizilazi iz konačnog nacrta Sporazuma o raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu između Grada Beograda i konzorcijuma koji predvodi "Kentkart Southeast Europe d.o.o" Beograd, o kojem danas raspravljali odbornici Skupštine Beograda.

Kentkart doo, preduzeće koje već dvanaestu godinu upravlja BusPlus sistemom naplate karata u Beogradu, u 2021. godini ostvarilo je 662 miliona dinara poslovnih prihoda. Godinu pre, Kentkart je od svoje delatnosti prihodovao 729,8 miliona dinara. U oba slučaja, firma je poslovala profitabilno: 49,8 miliona dinara u 2021. i 62,4 miliona dinara u 2020. godini.

Pročitajte još:

Ovo su poslednji zvanično dostupni završni računi preduzeća koje sa Gradom Beogradom ima sklopljen ugovor o javno-privatnom partnerstvu prvo na deset, a potom na još 13 godina. Novi ugovor Kentkart je dobio u maju 2022. godine, nakon što je firmi „Apeks solušn“ (u stvari istoj firmi koja je naknadno promenila ime u Kentkart) istekao desetogodišnji ugovor sa Gradom Beogradom.

Iako je Kentkart poslovao s dobitkom, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić istakao je danas da je ovo preduzeće imalo „veće troškove nego naplatu karata“.

On je na sednici Skupštine Beograda, na kojoj odbornici danas daju saglasnost o raskidu ugovora sa Kentkartom i prebacivanju naplate karata na lane osnovano gradsko javno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“, najavio da Grad zbog raskida neće plaćati nikakve penale.

„Ugovor će biti raskinut bez plaćanja penala jer je Kenkart imala veće troškove nego naplatu karata“, izjavio je Šapić.

Softver prelazi na grad

Kako je Grad Beograd osnovao novo javno komunalno preduzeće za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u Beogradu, pripremljen je Sporazum o raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu u obavljanju delatnosti eksploatacije i održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu, stoji u nacrtu sporazuma na koji odbornici Skupštine Beograda treba da daju saglasnost.

„Sporazum o raskidu ugovora proizvodi pravno dejstvo danom početka dejstva novog ugovora o pružanju usluga održavanja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu, kojim će JKP Naplata prevozne usluge Beograd uslugu održavanja sistema poveriti novom izvršiocu, nakon sprovedenog postupka javne nabavke“, stoji u konačnom nacrtu sporazuma o raskidu ugovora.

Sporazum je definisao da raskidom ugovora ugovorne strane „ne trepe štetu, pa stoga jedna od druge ne potražuju nikakvu naknadu po tom osnovu“.

Privatni partner je saglasan da se pravo korišćenja softvera koje ima Grad, prenese i na JKP Naplata prevozne usluge Beograd.

„Privatni partner se obavezuje da vrati Gradu Beogradu svu opremu na dan početka pravnog dejstva ovog sporazuma, kao i da Gradu omogući trajno korišćenje softvera“, stoji u nacrtu ovog sporazuma.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare