„Telekomunikacije u režimu oligopola“: Šta korisnici mogu nakon poskupljenja usluga sva tri operatora

Ekonomija 03. mar 202421:05 56 komentara

A posle, kako je objašnjeno, hakerskog napada, EPS je građanima počeo redovno da dostavlja račune za struju. Mnogima su oni i prilično uvećani, zbog čega su uložili i žalbe koje će, malo je verovatno, biti rešene u njihovu korist. A zbog poskupljenja usluga mobilnih operatora građani ne mogu ni da se žale, već jedino da raskinu ugovor. Ali ima li to smisla ako sva tri operatora istovremeno podižu svoje cene?

Vest o rastu cene neke robe ili usluge, čini se više nikoga ne iznenađuje. Međutim, malo je iznenadila šaljiva objava udruženja za zaštitu potrošača Efektiva na X nalogu.

„Nezvanično saznajemo da su sva tri mobilna operatora povećala cene tarifa zbog napada Huta na brodove u Crvenom moru“.

„Naravno da smo se šalili. Nismo mislili da će iko to da shvati ozbiljno, jer zaboga uvek postoji neki dežurni krivac. Do sad je bila Ukrajna, sad će biti Huti“, kaže Jovan Ristić iz Efektive.

Nisu operatori objasnili razlog poskupljenja, kao što, osim kompanije A1, nisu ni eksplicitno obavestili svoje korisnike da će do njega doći.

Pročitajte još

N1: Da li znate da su mobilni operatori podigli cene svojih usluga?

„Ne“.

„Čitao sam“.

N1: Da li su vas obavestili da će poskupeti?

„Ne“.

N1: Da li koristite neki od operatora?

„Da, Jetel“.

Građani nisu obavešteni jer je Jetel svojim korisnicima nagovestio da će plaćati veću tarifu od 1. marta sitnim slovima na januarskom računu, na koja korisnici mahom nisu obratili pažnju. Dok korisnici mts-a nisu dobili obaveštenje ni u ovom obliku. A o čemu je reč?

„Prava istina je da ovde ne postoji konkurencija i da su telekomunikacije u režimu nečega što se zove oligopol. Imamo tri velika koja kada poskupljuju neće da stanu jedni drugima u tanjir“, kaže Ristić.

A tanjir neće da im dira ni onaj koji je za to zadužen.

„Onaj ko treba da da finalnu reč i da kaže da li se ovde radi o oligopolu ili nekom nezakonitom udruživanju na tržištu je Komisija za zaštitu konkurencije, koja nažalost ne radi svoj posao već skoro deceniju“, kaže Goran Radosavljević.

Kada institucije ne rade svoj posao, manevarski prostor građana je mali.

„Građani ne mogu apsolutno ništa. Ne možete bez telefona. Vi ste ostavljeni na milost i nemilost kompanijama. Možete da otkažete jednu i odete kod druge, ali je i druga, sasvim slučajno podigla cenu istovremeno“, kaže Radosavljević.

Dakle, korisnik ima mogućnost jedino da u roku od 30 dana od momenta kada je obavešten da će do poskupljenja doći da raskine ugovor sa operatorom, bez plaćanja penala.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare