Ulaganjem u Kinu, Mercedes se „bori“ protiv kineskog uticaja

Auto 04. sep 202416:12 5 komentara
Reuters/ Yves Herman/File Photo

Iako se godinama priča o smanjivanju uticaja Kine kada u pitanju pre svega industrija električnih automobila, dela velikih prozivođača sa Zapada upućuju na drugo.

Poput Mercedesa koji planira da uloži dve milijarde dolara u Kini gde planira da zajedno sa lokalnim kineskim partnerima nadalje diverzifikovao svoju liniju proizvoda putničkih i lakih komercijalnih vozila koja se proizvodi u Kini, navodi se u saopštenju ove kompanije.

Od 2025. pa nadalje, Mercedes-Benc će postepeno puštati u proizvodnju novi potpuno električni CLA model sa dugim međuosovinskim rastojanjem ekskluzivno za Kinu, novi GLE SUV sa dugim međuosovinskim rastojanjem (sportsko terensko vozilo) i novi luksuzni potpuno električni MPV (multi- namensko vozilo) zasnovano na platformi VAN.EA.

Povezane vesti

Novi GLE SUV sa dugim međuosovinskim rastojanjem po prvi put će predvoditi kineski tim i ponudiće udobnost i inteligentnu tehnologiju specifičnu za Kinu, navodi se u saopštenju.

Novonajavljena investicija će delimično podržati proizvodnju novog luksuznog električnog MPV-a kompanije Fujian Benz Automotive na VAN.EA platformi.

Fujian Benz, kompanija za proizvodnju lakih komercijalnih vozila sa sedištem u Fudžouu, zajedničko je preduzeće Fujian motor industri grup, Dajmler Vans Hong Kong limited i BAIC motor korp.

Kina je oduvek bila važno tržište

Kina je oduvek bila važno tržište za Mercedes-Benzov posao sa lakim komercijalnim vozilima, rekao je Mercedes-Benz, dodajući da će buduća proizvodnja novog čisto električnog MPV-a na platformi VAN.EA dodatno obogatiti Mercedes-Benzovu liniju novih energetskih modela. u Kini i ubrzati tempo elektrifikacije svog poslovanja sa lakim komercijalnim vozilima.

Od 2025. godine, Mercedes-Benz planira da pusti u proizvodnju nove modele zasnovane na MMA platformi u Peking Bencu, zajedničkom preduzeću sa BAIC-om, uključujući novi potpuno električni CLA model sa dugim međuosovinskim rastojanjem napravljen specijalno za kineske kupce.

Mercedes je  posvećen ulaganju u Kinu

Pored toga, Mercedesova nova interno razvijena arhitektura MB.OS će debitovati sa novim modelima MMA platforme 2025. godine, nudeći prvi end-to-end sistem pametne vožnje ovog luksuznog brenda koji se ne oslanja na HD mape, navodi se u saopštenju.

Povezane vesti

Kinesko tržište je jedan od ključnih stubova globalne strategije Mercedes-Benz-a i važan pokretač transformacije i inovacija elektrifikacije, rekao je Ola Kallenius, predsednik Upravnog odbora Mercedes-Benz grupe.

„Mercedes-Benc je već duže vreme posvećen ulaganju u Kinu, duboko učestvujući i doprinoseći unapređenju kineske automobilske industrije i jačanju njene konkurentnosti u Kini i globalno“, dodao je Kelenijus.

Mercedesov plan dolazi u trenutku kada zapadne zemlje povećavaju ograničenja za EV iz Kine.

Evropska komisija je 20. avgusta objavila nove predložene tarife za električna vozila iz Kine, pri čemu se različiti proizvođači automobila suočavaju sa različitim stopama, do 36,3 odsto.

27 država članica EU glasaće o predloženim tarifama u oktobru, a ako budu usvojene, privremene tarife će postati petogodišnja politika.

S druge strane, SAD i Kanada su ranije najavile dodatne tarife od 100 posto na kineska električna vozila.

Mercedes bi i srpski litijum

Mercedes je bio prisutan na nedavnom potpisivanju sporazua Srbije i EU o strateškom partnerstvu u oblasti sirovina. Tada je potpisano i pismo o namerama sa nekoliko vodećih evropskih automobillskih koncerna, finansijskih institucija i proizvođača baterija, kao i srpskih preduzeća, a koje se tiču potencijalnog rudnika litijuma i bora blizu Loznice.

Mercedes se založio da se osim rudnika otvori i fabrika baterija. Nije precizno navedeno koliki bi bio odnos reciklaže i pravljenja novih baterija. To je važna informacija s obzirom da reciklaža baterija daleko više zagađuje prirodu.

Osim Mercedesa i Rio Tinta u Beogradu su pristuni su bili još predstavnici automobilskog koncerna Stelantis, nemačke razvojne banke KfWW, Evropske razvojne banke (EBRD), proizvođači baterija ElevenES, EIT innoenergy i Inobat.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare