Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je za N1 da neće biti izmena trase prve dve linije metroa u Beogradu. Odbacujući primedbe dela javnosti, Vesić je rekao da je linije metroa definisao tim međunarodnih stručnjaka, i da će izgradnja početi u novembru, dok bi prve dve linije trebalo da budu u funkciji do 2030. godine.
U toku je javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, kojim je predviđeno širenje tramvajske mreže i BG voza, kao i izgradnja tri linije metroa.
Građani okupljeni u inicijativi „Po meri metro“ zameraju što prva linija prolazi Savskom ulicom, umesto kroz železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije, a predlažu i izgradnju kraka prve linije ka naseljima Vidikovac, Cerak, Petlovo i Labudovo brdo.
Zamenik gradonačelnika Beograda poručio je, međutim, u emisiji N1 Studio Live, da linije nisu „crtali“ ljudi u Skupštini grada, već ih je definisao tim od više stotina međunarodnih stručnjaka, oslanjajući se na istraživanja, studije i modele koji su urađeni od 2015. godine do danas.
„Kada radite uvek će biti neko ko je nezadovoljan, ali moram da vam kažem da primedbe ne stoje. Oko Kliničkog centra ne stoje, nijedan metro na svetu ne prolazi ispod bolnice, dobili smo čak i pismo iz KCS u kojem traži da metro ne prolazi tuda“, kazao je Vesić navodeći da vibracije od metrao mogu naštetiti osetljivim bolničkim instrumentima.
Pokretne stepenice za Klinički centar i tramvaj za Petlovo brdo
Naveo je da će se metro stanica „Mostar“ nalaziti tačno 400 metara od KCS sa kojim će biti povezana pokretnim stepenicama.
Kada je reč o naseljima ka Ibarskoj magistrali, Vesić je podsetio da je Planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno širenje tramvajske mreže, između ostalog, i prema Vidikovcu, Ceraku, Petlovom i Labudovom brdu.
„Kada planirate integrisan sistem, to nije samo metro – već tramvaj, BG voz i metro. Putnici iz drugih naselja dolaziće do metroa recimo putem tramvaja“, poručio je zamenik gradonačelnika.
Stoga ističe da promena u vezi sa trasom i pozicijom stanica na prve dve linije metro neće biti, a da bi tokom rasprave o Nacrtu plana moglo da dođe do korekcija u vezi sa tramvajima i BG vozom, ukoliko urbanisti ocene da su primedbe opravdane.
Ponosan što Vlada Srbije finansira izgradnju
Na pitanje o finansiranju metroa, Vesić je izneo procenu da bi izgradnja prve dve linije trebalo da košta oko 4,6 milijardi evra, što je, kako je podsetio, jednako iznosu četiri godišnja budžeta Grada Beograda. Zato je, kako je rekao, ponosan što je Beograd uspeo da od Vlade Srbije dobije novac za taj projekat.
Na pitanje treba li neko iz npr. Leskovca ili Kruševca da vraća kredit za beogradski metro, Vesić je rekao da će građani Beograda isto tako vraćati kredit za izgradnju kanalizacije u drugim gradovima.
Bez metroa grad neće moći da funkcioniše
Zamenik gradonačelnika je rekao i da se na izgradnju treće linije svakako neće čekati 20 ili 30 godina, već da je metro sistem koji se stalno razvija.
„Neko će posle nas graditi treću, četvrtu, petu liniju, nama je važno da postavimo prve dve, da najveći deo putnika prebacimo na šinski prevoz“ poručio je Vesić i podsetio da je sistem javnog prevoza u Beogradu trenutno oslonjen na autobus čija efikasnost zavisi od gužvi u saobraćaju.
Bez metroa, upozorio je Vesić, Beograd bi kroz nekoliko godina mogao da dođe u situaciju da ne može više da funkcioniše.
Prigradske opštine imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu
Vesić je rekao i da mu je žao što se u javnosti ne govori o BG vozu, ističući da je planirano veliko proširenje sistema prigradske železnice, dupliranje koloseka ka Lazarevcu i Mladenovcu, kao i izgradnja pruge od Zemuna prema Surčinu, nacionalnom stadionu i Obrenovcu.
„Ljudi iz svih prigradskih opština, osim Grocke koja nije u sistemu BG voza, imaće svakih 15 minuta u špicu i 45 minuta van špica, prevoz do centra grada“, istakao je Vesić.
Volim da rešavam konkretne probleme, dobro je da se svi menjamo
Upitan da li ima ambicije da se kandiduje za gradonačelnika Beograda na izborima naredne godine, Vesić je rekao da će Srpska napredna stranka, ukoliko ponovo osvoji vlast u glavnom gradu, odrediti ko će rukovoditi prestonicom.
Vesić je istakao da je srećan što može da kaže da se u prethodnom periodu dosta stvari u Beogradu promenilo, i dodao da je za njega lokalna politika najvažnija, jer voli da radi konkretne stvari i rešava konkretne probleme sugrađana.
Komentarišući ocene da se prethodnih meseci promenio, zamenik gradonačelnika je rekao da je dobro da se svi menjamo i učimo, jer drugačije ne postajemo bolji.
Ceo razgovor sa Goranom Vesićem pogledajte u okviru emisije N1 Studio Live: