Zeković: UG podnela tužbu, arbitraža će da kaže koliko smo ugroženi u Srbiji

Biznis 17. sep 202114:24 > 19:235 komentara

Na panelu "Godinu dana posle: Tradicionalni panel telekomunikacijskih lidera regiona" CEO SBB-a u Srbiji i CEO Telemach Crna Gora Milija Zeković je istakao da država ima nefer odnos prema SBB-u i United Grupi, ali da je, i pored toga, kompanija imala prihod dve milijarde evra. Na tu konstataciju je burno reagovao direktor Telekoma, Vladimir Lučić, takođe učesnik panela, braneći državu.

Sumirajući prethodnu godinu, Milija Zeković je istakao da se nije promenio odnos države prema SBB-u i United Grupi, koji, navodi, u Srbiji nemaju fer tržišnu utakmicu. Napomenuo je da je u doba korone prioritet kompanije bio da zaštiti zdravlje zaposlenih i korisnika, uz napomenu da je korona promenila život.

„Sve više smo onlajn, imamo više sastanaka dnevno gde vidimo samo sebe u kancelariji, tako i u privatnom životu sve više komuniciramo onlajn. Ima tu dobrih i loših stvari, jer smatram da gubimo duh gledanja,. Puno je novosti u SBB, nastavili smo digitalizaciju gradova u Srbiji, želeli smo da ponudimo brž internet i bolju digitalnu televiziju, imamo rast gledanja i način gledanja televizije, koja se ne gleda linearno nego unazad, korišćenje naše videoteke poraslo je za 70 odsto, interneta za 50-60 odsto, a za vreme vanrednog stanja i porast fiksne telefonije. Za UG je interesantno da smo u prošloj godini startovali sa prvom online TV platformom sa firmom Šopster, gde može da se kupuje onlajn i to je u trendu vremena. Kada je u pitanje širenje, proširili smo se na dve zemlje – Bugarsku i Grčku i sada UG broji preko 14.000 zaposlenih, imamo prihod u prošloj godini dve milijarde evra. Čega nema u Srbiji i dalje nemamo 5G, iako smo svesni da je strašno bitan, nemamo novih igrača u mobilnoj telefoniji, iako smatram da bi to bilo dobro za korisnike i nije se menjao odnos države prema SBB i UG u Srbiji, nefer ponašanje prema nama, gde nemamo fer tržišnu utakmicu“, napomenuo je Zeković.

Zeković je istakao da SBB „voli“ ulazak novih igrača na tržište, jer, kako je rekao, „to znači da moramo da budemo bolji, da imamo bolju infrastrukturu i sadržaje, a i korisnicima će biti bolje“. Kako je dodao, „panel je kratak da bi naveo milion primera gde nam država ne dozvoljava da se širimo“.

Na to je reagovao direktor Telekoma Srbija, Vladimir Lučić, koji je ponovio optužbe da je SBB nastao zahvlajujući državi, na, kako je rekao, „izgradnji ilegalne infrastrukture koju je je koristio Telekom“.

Zeković je odgovorio da SBB u Subotici četiri godine čeka dozvolu „da proširi mrežu s jednog kraja grada na drugi“.

„Uited Grupa je podnela tužbu arbitraži koja je van zemlje, u Vašingtonu, pa će ona da kaže koliko smo ugroženi u Srbiji“, rekao je CEO SBB u Srbiji i CEO Telemach Crna Gora Milija Zeković.

„Deo UG, United Cloud je kompanija koja je smislla EON i taj deo kompanije je spreman za saradnju sa svim ICT kompanijama u Srbiji“, kaže Zeković.

CEO A1 Srbija i A1 Slovenija Dejan Turk je rekao da su se ove godine rebrendirali, što je „osvežilo kompaniju“.

„Za nas je bila dobra godina, dobili smo od vlasnika pare za investicije. Podigli smo puno baznih stanica, raširili kapacitet, kada sam video merenja stvarno smo napredovali, ušli smo u polje jakih igrača. Želimo da sve što je VIP dobro uradio nadogradimo kvalitetom. Izbacivali smo nove servise i pokušavamo da radimo fokusirano“, rekao je Turk.

CEO Orion Telekom Slobodan Đinović rekao je da su iza njihove kompanije dve-tri interesante godine i da ih je intenzivna konkurencija na tržištu u Srbiji „pogurala“ da budu multidisciplinarni.

Regionalna konferencija o trendovima u telekomunikacijama i medijima
Printskrin/Youtube/Color Media Communications

„Pokušavamo da iskoristimo svoje prednosti da smo omanji, brži i lakše donosimo odluke. Promenili smo šerholding strukturu, olakšali smo put odlučivanja. Privodimo kraju izgradnju optičke infratstrukture u svim većim gradovima. Otišli smo u digital po pitanju marketinga“, kaže Đinović.

Kada je u pitanju 5G, Milija Zeković je rekao da nije bitno kolika je brzina na telefonu, već da 5G treba da doprinese industriji, saobraćaju i da imamo pametne gradove.

„Nadam se automobilima bez vozača, to je prednost 5G. Mi jedini nismo raspisali aukciju za frekvencije, a kad se to završi treba par godina, boijim se da kasnimo i 10 godina za razvijenim državama“, dodao je Zeković.

Lučić je saglasan da će 5G značajnije doprineti  razvoju sveta.

„Već sad kući koristite bežične uređaje, svi imate jedan mali 5G koji je sada wifi, imate okruženje brzog inetrneta koje koristite. Suštinska razlika 5G je robotizacija, veštačka inteligencija, automatsko upravljanje. 5G samo kao ubrzani 4G nije taj koji će nam vratiti pare. Nije tačno da kasnimo. Tri operatera su spremna za brzu implementaciju 5G i siguran sam da ćemo brzo uleteti u 5G kada se podele frekvencije, kao i da ćemo biti sposobi da implementiramo neke servise“, kaže Lučić.

Turk je dodao da su u Sloveniji „lansirali“ u 5G u tri najveća grada.

„Imamo malo telefona, lansirali smo sa pet telefona. Treba razmišljati o novim servisima u kontekstu 5G. Mi znamo da nećemo postati veliki igrač sa 5G, ali par procenata na tržištu možemo dobiti“, naveo je Turk.

Govoreći o strategiji sadržaja, Zeković je rekao da će gro korisnika pokušati da izabere operatera sa svim sadržajima.

„Ja mislim da je precenjen deo sportskog sadržaja, a da smo zaboravili na informativni i filmski. Imamo puno korisnika Netfliksa, a niko od nas se ne bori s njima. Ima tu prostora za napredak“, kaže Zeković.

„Na sadržaj gledamo drugim očima, ne očima korisnika, nego kako sadžraj agregirati da bude relevantan. Korisnik sam može da bira sadržaj i plati ono što stvarno konzumira, to je težak put za malog operatera, ali to je put da pokušamo da se približimo potrebama korisnika. Prodrmali smo svet sadržaja“, dodaje Dejan Turk iz A1.

„Imamo 27 odsto saobraćaja Netfliks, gledamo kako da napravimo lokalne klastere za distribuciju. Konektivnost je najvažnija stvar. Podakasti imaju jednocifren broj u smislu saobraćaja, ali je trend uzlazan. Nije više pitanje kontenta, znamo šta korisnici hoće, ali ne umeju da se snađu sa dva daljinska, znate koliko imamo poziva kol centru… Što se tiče domaće proizvodnje kontenta, mi smo više agregator, realno smo mali u tržišnom učešću. Da li će to biti toliko dominanto da nam bude glavni izvor prihoda, pa neće. Diverzifikacija je pitanje za nas. Mislim da će se pojaviti novi revenue strimovi i treba da ostanemo otvoreni“, kaže Đinović iz Orion Telekoma.

Komentari

Vaš komentar