Ovogodišnje 21. izdanje Beogradskog festivala igre svečano je tokom vikenda otvoreno spektakularnim nastupom Kompanije igre Opere Geteborga na Velikoj sceni „Jovan Đorđević” Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Remek-dela dvoje vodećih koreografa današnjice, „Proklizavanje” Damjana Žalea i „SAABA” Šaron Ejal, ostavili su publiku „prikucanom” za stolice od oduševljenja.
Žale i Ejal pokazali su zašto su trenutno najsjajnije koreografske zvezde savremene igre – prizori iz ova dva komada publika će zaista pamtiti, navode organizatori.
„Proklizavanje” je jedan od verovatno tehnički najzahtevnijih komada koje je Beogradski festival igre ikada realizovao, jer se igrači kreću, odnosno, proklizavaju, po ogromnoj platformi nagnutoj za 34 stepena.
Njihova borba sa strmim usponom i gravitacijom zadivljujuće je graciozna. Bilo da se spuštaju sa vrha nadole, imitirajući bestežinski let astronauta, bilo da se hrabro probijaju od dna ka vrhu, umetnici švedske trupe pokazuju retko viđeno majstorstvo u ovoj „metafori čovečanstva” sa svim njegovim usponima i padovima, snagama i ranjivostima.
„SAABA” Izraelke Šaron Ejal, česte gošce Beogradskog festivala igre, donela je njen prepoznatljiv koreografski stil, takođe fokusiran na odnos igrača sa podlogom, doduše, sa drugačijim efektom – ovde oni kao da pokušavaju da je izbegnu.
To čine pažljivo dodirujuci po njoj sitnim, ritmičnim koracima, skoro sve vreme na visokim polu-prstima, izvijajući tela u najneverovatnije poze, sa prefinjenim radom izvajanog korpusa i ruku.
Na trenutke, komad deluje kao daleki odjek nekog futurističkog Labudovog jezera.
Uz sjajnu muziku Orija Lihtika, sa ritmovima od tehno hausa do bluza, i diskretne i nežne kostime Marije Gracije Kjuri iz „Diora”, igrači Opere Geteborga pokazali su svu raskoš talenta i fantastičnu sposobnost da, istovremeno, istaknu svoje individualnosti i budu deo savršeno skladne grupe.
Festival je svečano otvorio Konstantinos Rigos, koreograf, reditelj i savremeni umetnik iz Grčke, aktuelni direktor Baleta Opere u Atini.
Njegov komad „Winterrise” u izvođenju Državnog pozorišta Grčke iz Soluna, otvorio je prvi Beogradski festival igre 2004. u Sava centru.
Rigos se osvrnuo na dokumentarni film o prvih 20 godina festivala, koji je pogledao po dolasku u Beograd.
– Kroz taj film ponovo sam razumeo svu snagu i važnost ovog festivala. Treba da se setimo da je njegova priča počela kada je reč savremena igra još bila nepoznata. Pomalo smo se brinuli kako će se dalje razvijati, ali ubrzo je pokazao da će postati važan i danas je jedan od najvažnijih u Evropi – ocenio je Rigos, zahvalivši publici što je prigrlila festival.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas