Brajović: „Boško Buha“ najznačajniji za budućnost pozorišne umetnosti

Kultura 30. mar 202319:14 5 komentara
N1

Najiščekivanija predstava u beogradskim pozorištima, koju je već od prve najave pratila velika pažnja medija i kulturne javnosti, drama „Otac“ Florijana Zelera ovenčana Oskarom i nagradom Molijer, čijom se režijom reditelj Paolo Mađeli posle trideset pet godina vratio u Atelje 212, premijerno je izvedena 27. marta, na Svetski dan pozorišta. Glumačka ekipa, posebno Vojislav Voja Brajović koji igra naslovnu ulogu, i Hana Selimović, zajedno sa Mađelijem, ispraćena je oduševljenjem prepunog gledališta i višeminutnim ovacijama.

„Iako sam s Mađelijem svojevremeno sarađivao u brojnim predstavama, radio sam s njim u Jugoslovenskom dramskom, a u međuvremenu i u Crnogorskom narodnom pozorištu, uvek je posebno uzbuđenje i izazov raditi s njim, pogotovu u drami kakva je „Otac“. Mađeli je toliko kreativan, maštovit, svoj, jasan i zagonetan u isti mah, i vrlo je dragoceno ono što je sada uradio u Ateljeu 212. Ostavio nam je predstavu kojoj ćemo se uvek iznova radovati što je igramo, a nadam se i publika“, rekao je Brajović, prenosi Danas.

Na pitanje šta mu je najuzbudljivije u liku Oca i u ovoj Zelerovoj drami, odgovara da je to odnos prema ljudima koji su oboleli od demencije.

„Za mene kao čoveka je najuzbudljivije, a istovremeno i najbolnije to što se mi smejemo ljudima obolelim od demencije, i što su oni nama svojim zaboravom u mnogim momentima zabavni, kao što vidimo u ovoj drami. Njegova ćerka govori, moj tata je radio ovo, radio ono, i smeje se, priča to kao neku anegdotu, a zapravo je sve vrlo tragično. Ne znamo kakva je to bolest mozga na koju medicina nema odgovor, i zašta nam onaj, koji nam je dao život, oduzima moć pamćenja. Otac, koji je sve vreme možda i najlucidniji od svih likova, i koji nas neprestanim traženjem svog ručnog sata koji je za njega najveća dragocenost, stalno podseća na taj strašan protok vremena i našu prolaznost na ovom svetu, on nema mozga. To je ono što je za mene impresivno i zagonetno.“, naveo je Brajović.

Komentarišući situaciju oko pozorišta „Boško Buha“, navodi da je u pitanju „zapostavljena briga o pozorištu“.

„‘Boško Buha’ je po mom mišljenju najznačajnije za budućnost pozorišne umetnosti. Za formiranje pozorišne publike, i za formiranje onoga što je pozorišni izraz i što su pozorišna sredstva – kako pridobiti decu da gledaju predstave, i kako na njih preneti neku svoju emociju i poruku, a onda će ona možda izrasti u značajne ljude. Zato mislim da je slučaj „Boška Buhe“ zapostavljena briga o pozorištu, a to je jedna vrlo opasna stvar za svaku kulturu i svako društvo“, smatra Brajović.

Kompletan intervju sa Vojom Brajovićem možete pročitati OVDE

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare