"Crveno nebo" proglašen za najbolji film 30. Festivala evropskog filma Palić

author
N1 Beograd
21. jul. 2023. 16:06
Hero section image
thumbnail_Crveno nebo - kadar iz filma
Promo/Festival evropskog filma Palić | Promo/Festival evropskog filma Palić

Nagrada Zlatni toranj za najbolji film Glavnog takmičarskog programa na ovogodišnjem Festivalu evropskog filma Palić dodeljena je ostvarenju “Crveno nebo” Kristijana Pecolda.

Na završnoj konferenciji za medije 30. Festivala evropskog filma Palić, 21. jula na Velikoj terasi proglašeni su dobitnici nagrada Zlatni toranj za najbolji film, Palićki toranj za najbolju režiju, specijalnih priznanja žirija Glavnog takmičarskog programa, nagrada za najbolji film u selekciji Paralele i Sudari, posebno priznanje u ovoj selekciji, i nagrade žirija FIPRESCI za najbolji film u Glavnom takmičarskom programu, kojima će priznanja biti uručena na svečanoj ceremoniji zatvaranja festivala.

Međunarodni žiri glavnog takmičarskog programa 30. Festivala evropskog filma Palić, u sastavu: direktor festivala Tito Rodrigez (Španija), festivalska selektorka Daniela Veber (Nemačka), scenaristkinja i rediteljka Nana Janelidze (Gruzija), scenarista i reditelj Milorad Milinković (Srbija) i scenarista i reditelj Eran Kolirin (Izrael), dodelio je nagradu Zlatni toranj za najbolji film Glavnog takmičarskog programa ostvarenju “Crveno nebo” Kristijana Pecolda.














Žiri je u svom obrazloženju istakao da nagradu dodeljuje „kako bi nas ponovo podsetio na jedinstvenu moć filma da artikuliše, možda dublje od bilo koje druge umetničke forme, stanje čovečanstva u ovom trenutku, u vremenu na ivici vulkana“.

Nagradu Palićki toranj za najbolju režiju žiri je dodelio Adamu Časiju za film „Tri hiljade numerisanih delova”, i to „zbog subverzivnog i drskog rediteljskog postupka i sublimirane manipulacije vremenom i kadrom, kao i zbog toga što nas je naterao da se suočimo sa onim od čega bežimo“.

1689947944-thumbnail_Tri-hiljade-numerisanih-delova-kadar-iz-filma-1024x429.jpg
Promo/Festival evropskog filma Palić | Promo/Festival evropskog filma Palić



Žiri je dodelio specijalna priznanja filmovima „Nula kalorija“ Džesike Hausner i „Zarobljen“ Vasilisa Kacupisa.

„Zbog savremenog ukrštanja žanrova i stilova, i detoniranih harmonija i uzvišenih prizvuka, koji su predstavljali raj za naše uši, posebno bismo izdvojili muziku filma Nula kalorija“, stoji u prvom obrazloženju specijalnih priznanja.

O filmu „Zarobljen“ žiri je zapisao:














„Ovo je film koji dolazi pravo iz Platonove pećine. Ono što na prvi pogled izgleda kao refleksija o poreklu umetnosti, uskoro postaje duboka meditacija o stanju čovečanstva na ivici odumiranja i večnoj borbi čoveka sa svojim tvorcem“.

Međunarodni žiri u sastavu: producentkinja Ivana Marinić Kragić, glumica i rediteljka Boni Vilijams, glumica Nensi Mensa Ofei, doneo je jednoglasnu odluku da za najbolji film u takmičarskom programu Paralele i sudari odabere ostvarenje „Živi svetac“ rediteljke Tinatin Kajrišvili.

1689947942-thumbnail_Zivi-svetac-kadar-iz-filma.jpg
Promo/Festival evropskog filma Palić | Promo/Festival evropskog filma Palić



Prema mišljenju žirija ovo je „film sa moćnim pristupom na dobro izgrađenom scenariju, sa jasno definisanim vizuelnim stilom“.

Posebno priznanje Međunarodnog žirija programa Paralele i sudari jednoglasno se dodeljuje filmu „Hladan poput mermera“ Asifa Rustamova. U obrazloženju žirija navedeno je da ovo ostvarenje „sa senzitivnom perspektivom reditelja i glumačkim izvođenjima priča ljubavnu priču, koja razotkriva nasilne posledice generacijske traume u patrijarhalnom društvu“.

Žiri FIPRESCI 30. Festivala evropskog filma Palić, u sastavu: Renod Baronian, Mike Nafs i Alehandra Treljes, nagradu FIPRESCI za najbolji film Glavnog takmičarskog programa dodelio je ostvarenju “Crveno nebo” Kristijana Pecolda.

U obrazloženju nagrade stoji:

„Žiri želi da nagradi film koji istražuje međuljudske odnose sa razboritim i osećajnim smislom za strast i humor, čime se postiže priča bremenita književnošću, ljubavlju i životnim nevoljama. Štaviše, ovaj film odlično istražuje unutrašnje nesigurnosti umetnika, dok istovremeno gradi snažan portret čovečanstva“.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama