Mihailović: Kultura temelj društva, oni koji odlučuju nemaju svest o tome

Kultura 16. apr 202117:17 2 komentara
N1

Pozorište je mesto gde se beži od svakodnevice ili stvarnosti koja nije dobra, ljudi su gladni kulture, umetnosti i inače, a sad posebno, rekla je glumica Nela Mihailović u Novom danu. Ona je dodala da je strašno koliko oni koji odlučuju o budžetu za kulturu nemaju razumevanja za to i koliko nemaju svest da je kultura temelj ozbiljnog društva i države.

Govoreći o nagradi Udruženja dramskih umetnika Srbije „Ljubinka Bobić“ koja joj juče uručena posle izvođenja predstave “Balkanski špijun” na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, ona je rekla da je to bilo lepo i emotivno.

POVEZANE VESTI

Lik Danice, iz te predstave, kako je rekla, jedan je od najbolje napisanih ženskih likova u našoj savremenoj literaturi. „To je čaroban lik, a kad postoji tako dobro napisan lik, onda je sve mnogo lakše. Scenario je temelj svega, ako to ne postoji džaba dobrih glumaca i velikih reditelja. U startu sam imala lik za poželeti. A ogromna inspiracija i pomoć je i Ljubomir Bandović, to je takav ples na sceni, zaigravanje, razmena glumačke obostrane energije i iskustva. Ove uloge se rade sa velikim glumačkim iskustvom, a i životnim, nekako se sve sklopilo“, ispričala je gošća Novog dana.

Upitana o hiperprodukciji serija i glumačkim angažmanima, ona je navela da je to naporno, ali da glumci koriste ovaj trenutak kad se puno snima. „Tu ima svega i za svakog, i to je potpuno legitimno, iz tog kvantiteta ima nečega i što nije dobro i ne uspe, ali važno je posebno za mlade glumce da dobiju priliku i da uče“, smatra glumica.

„Da bi naučio da radiš i budeš dobar pred kamerama, moraš da radiš, da znaš od koga treba da učiš, kroz taj rad i trening zapravo učiš i zato je važno da ima snimanja. Divne serije su se pojavile i filmovi koje čekamo“, dodala je.

Najveća mana je, kako je rekla, što si stalno biran.

„Stalno te biraju drugi i stalno čekaš da te neko pozove.. ali ima poziva sad za sve čini mi se.. mi stariji možda možemo i da biramo po malo, ali mladi treba da rade da bi stekli zanat, a onda jednog dana da dođu u situaciju da kažu – ovo hoću, ovo neću“, kaže Mihailović.

Ona je priznala da je zbog čestih snimanja često teško sklopiti podelu za neku predstavu.

„To je bilo i pre pandemije problem, reditelji su bili ljuti zbog toga, do koje mere ne mogu sve da sklope.. ali ipak svi imaju razumevanja, jer u pozorištu radimo iz ogromne ljubavi za besmislene honorare vrlo često, a negde zarađujemo za život preko tih snimanja, posebno kad ih ima puno, i za to imaju razumevanja u pozorištu“, kaže ona.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare