„Pogled unazad – angažovana umetnost u javnom prostoru“ u Remontu

Kultura 31. jan 202214:56 > 16:48 3 komentara

Remont, nezavisna umetnička asocijacija, započinje 2022. intenzivnim programom - pored izložbe „Pogled unazad: Energija 1992/1993 - angažovana umetnost u javnom prostoru“, pokreće i novi izlagački format „NUS“.

„Pogled unazad: Energija 1992/1993 – Angažovana umetnost u javnom prostoru“, koja će biti otvorena do 19. februara, bavi se fenomenom 1992-1993. godine, prvim i veoma intenzivnim akcijama, koje su inicirali vizuelni umetnici, a koje su uvele srpsku savremenu umetnost u polje društvenog delovanja. Ove umetničke inicijative, nastale u izuzetno turbulentnom društvenopolitičkom okruženju, izmestile su ustaljene reprezentacije umetničke prakse i iz galerija izašle u javni prostor ulica, trgova, pijaca, navodi Remont.

„Reflektujući društvene probleme, postavljajući umetnika i umetnički rad u nove okolnosti, alarmirajući širu javnost, istovremeno su kohezirale i aktivirale širu umetničku zajednicu i postavile temelje za dalji razvoj komunikacije na relaciji umetnik-umetnost-javnost-publika. Nastali u specifičnom društvenom kontekstu, izabrani radovi su karakteristični po novom pristupu i umetničkom činjenju koje nastaje integrisanjem umetničkog dela u javni prostor putem interakcije s javnošću. Pored vizuelnih umetnika, u aktivnostima su ravnopravno učestvovali i umetnici drugih vokacija, javne ličnosti i svi ostali zainteresovani građani. Upravo taj model umetnik + umetničko delo + akcija u javnom prostoru + učešće publike formirao je autohtonu praksu javnog društveno angažovanog delovanja umetnika karakterističnu za period devedesetih“, dodaje se.

Kustoskinja je Darka Radosavljević Vasiljević, a predstavljeni su Saša Marković Mikrob, Grupa FIA, Škart, Miomir Grujić Fleka, Led art.

Projekt „NUS“, izvornog značenja „Duh, intelekt“ ali i prateći proizvod, istovremeno je provetravanje i unošenje sveže energije izazvane novim kolektivom Remonta. Na dva nova punkta, spolja-iznutra, predstavljaće se umetnici koji će se smenjivati na 3-4 meseca.

„Na prozoru ka ulici Maršala Birjuzova predstavljamo rad Jelene Mijić “Umetnost mora biti lepa, šarena i fino podgrejana”. Rad je digitalna intervenicja na reprodukciji jedne slike iz serije “Umetnost mora biti lepa, šarena i rukom rađena” nastale na trećoj godini osnovnih studija, kada se kao imperativ uvodi uljano slikarstvo i očekivanje da će studenti početi da se bave autorskim radom, na koje autorka pokušava da odgovori tako da ih zadovolji, ali u isto vreme i obesmisli i banalizuje“, navodi Remont. Jelena Mijić (1989, Novi Sad) živi u Beogradu, gde je završila osnovne i master studije slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Izlagala je na više samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Na zidu nedavno proširenog prostora, mini dvorištu, Remont predstavlja rad Mirze Dedaća. U tematskom smislu on se nadovezuje na prethodne radove iz serije “Kurac u Ladnoj vodi” u kojoj autor kritički komentariše domaću umetničku scenu. Radovi iz ovog ciklusa izvedeni su u obliku štampanog propagandnog materijala. Ovom prilikom promovišemo plakat i letak iz istoimene serije. Mirza Dedać (1981, Beograd) živi u Beogradu, gde je na Fakultetu likovnih umetnosti završio osnovne, master i doktorske umetničke studije.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare