Kako je toalet papir postao simbol masovne panike

Lifestyle 12. mar 202012:10 > 12:13
Reuters/yrone Siu/File Photo

Prodaja konzervirane hrane, sapuna i sredstava za čišćenje i dezinfekciju beleži porast svuda u svetu od početka epidemije koronavirusa, ali potrošači su počeli da gomilaju još jedan proizvod - toalet papir. Mnogi se pitaju - zašto toalet papir.

Psiholozi tvrde da je toalet papir postao „ikona“ masovne panike, prenosi CNBC. „U doba nesigurnosti, ljudi ulaze u zonu panike koja ih čini iracionalnim i potpuno neurotičnim“, smatra Dimitrios Civrikos, koji predaje potrošačku i poslovnu psihologiju na Univerzitetskom koledžu u Londonu.

„Kada uđu u supermarket, ljudi traže vrednost i veliku količinu, i privuku ih velika pakovanja toalet papira kojima žele da povrate osećaj kontrole“, rekao je Civrikos, govoreći o potrošačkoj panici koja prati epidemiju.

Stručnjaci se slažu i da su sistem i vlast odgovorni za ovakve situacije zbog toga što nema jasnih uputstava šta građani treba da čine, navodi CNBS.  

Suočeni sa širenjem koronavirusa, panični Japanci počeli su da stvaraju zalihe predmeta poput toalet papira, a kada je nastala nestašica u marketima počeli su da ih kradu iz javnih WC-a. Vlasnica jedne prodavnice kojoj je toalet papir nestajao iz toaleta poleča je protiv lopova da se bori „urocima“.

„Japanci su dosta sujeverni. One koji su pomišljali na krađu htela sam da šokiram mišlju da će na njih biti bačena kletva“, rekla je.