Moto test: Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak

Auto 21. okt 201617:19 > 22. okt 2016 13:12
Auto magazin

Ako upitate ljubitelja filma koja je prva asocijacija na crvenu boju sigurno će biti čuvena pesma iz još čuvenijeg filma "Kako je propao rokenrol". A ljubitelja motora? Odgovor je, naravno, Dukati.

Ovu priču moramo da započnemo objašnjenjem. Godine 2010. Dukati je prvi put lansirao model “multistrada” koja te iste, ali i naredne dve godine, u svojoj klasi osvaja čuvenu brdsku trku Pajks Pik (Pikes Peak).

Ova trka poznata je i kao „Trka među oblacima“, staza je duga nešto manje od 20 kilometara ima više od 156 krivina a razlika u nadmorskoj visini između starta i cilja je 1440 m. Zahvaljujući ovom podvigu nastala je posebna serija “multistrade” upravo sa ovim imenom.

Auto magazin

Razlike “pajks pika” u odnosu na standardni model su drugačije, prepoznatljive kombinacije boja, atraktivni detalji od ugljeničnih vlakana, Olinsovo ogibljenje, snažnije kočnice, TFT instrument tabla, prednja LED svetla koja prate pokrete upravljača u krivinama, bezkontaktna brava, blutut konekcija sa multimedijalnim sistemom, premijum prekidači na ručicama sa LED osvetljenjem i Terminjoni izduvni sistem.

Auto magazin

Motor je identičan na svim „multistrada“ verzijama – Dukatijev „testrastreta“ četvorotaktni, vodeno hlađeni dvocilindraš u „L“ rasporedu, zapremine 1198 ccm sa 160 „konja“ raspoloživih pri 9.500 obrtaja u minutu uz maksimalni obrtni moment od 136 Nm pri 7,500 o/min. Ovde ćemo se zaustaviti sa davanjem suvoparnih podataka i preći na praksu.

Kako ima beskontaktnu bravu, ključ od motora nalaži vam se u džepu i palite ga pritiskom na dugme. Ispod vas začuje se prepoznatljivo mrmorenje dvocilindraša, znatno ulepšano Terminjoni izduvnim sistemom.

Auto magazin

Dajemo gas i opuštamo se u udobnom sedištu. Menjač je precizan, odgovor na komandu gasa trenutan, a kočnice odlično odrađuju svaki zadatak.

Treba da napomenemo da motor ima Bošov ABS sistem, kontrolu proklizavanja i sistem koji sprečava podizanje prednjeg točka pri naglom dodavanju gasa.

Auto magazin

Izlazak na otvoreni put doneo je olakšanje. Prebacili smo u „sport“ mod, poslednji od četiri dostupna – „urban“, „turing“i „enduro“ su tri koja su još dostupna. Motor se sjajno ponaša. U trenutku kada vozite na ivici maksimalnog ograničenja brzine ostaje još mnogo dostupne snage koja znatno olakšava preticanje.

Auto magazin

Po krivinama, koliko god one bile oštre i duge motor se lako obara i prosto pleše pod vozačem. Sedište je podesivo pa vozač lako može da nađe visinu adekvatnu svom stasu. Suvozačevo sedište je široko, premda nešto izdignutije nego što smo navikli kod ove vrste motocikala.

Auto magazin

Ručice suvozača su ergonomski dobro podešene, međutim, njihov nešto uglastiji oblik može da bude neprijatan pogotovo u gradu gde su češće situacije kreni – stani. Za duge vožnje, posedovanje zadnjeg kofera sa naslonom za suvozača učinilo bi vožnju daleko udobnijom.

Auto magazin

Šta nam je nedostajalo? Pa da „dukati multistradu 1200 pajks pik“ isprobamo i na stazi po kojoj je dobio ime. Između ove želje i njenog ostvarenja stoji samo Atlantski okean.

Autorka teksta: Nela Tasić

Auto magazin

Tehnički podaci

Motor: Testastreta, L2, četvorotaktni, vodeno hlađeni, 1198,4 ccm

Snaga: 160 KS (117,7 kW) pri 9,500 o/min

Max. obrtni moment: 136 Nm pri 7,500 o/min

Menjač: šestostepeni manuelni

Dimenzije: 2200x1000x1350 mm

Visina sedišta: 825-845 mm

Masa: 231 kg

Pneumatici: 120/70 R17 napred, 190/55 R17 nazad

Kočnice: dvostruki poluplivajući disk 330 mm sa četvoroklipnim čeljustima napred, disk 260 mm sa dvoklipnim čeljustima nazad, ABS standard