Skok prodaje vozila kompanije Reno-Nisan, napadaju 3. mesto

Auto 09. feb 201710:39 > 10:52
REUTERS/Christian Hartmann

Kompanija "Reno-Nisan" (Renault-Nissan), koja ima ambiciju da postane jedan od vodećih svetskih proizvođača automobila, i pretenduje na treće mesto, odmah iza Folksvagena i Tojote, saopštila je da je tokom 2016. godine imala porast prodaje za skoro 17 odsto.

Kako je saopšteno, prošle godine je prodato 9,96 miliona vozila tog proizvođača.

Nemački gigant „Folksvagen“ (Volkswagen) je i dalje na vodećem mestu sa 10,3 miliona prodatih vozila prošle godine. Njegov japanski rival – „Tojota“ (Toyota) prodala je nešto manje – 10,18 miliona.

Američki gigant „Dženeral motors“ (General Motors), kako prenosi AFP, još nije saopštio brojke iz 2016.

Reno-Nisan je saopštio da je znatan rast prodaje zabeležen uprkos razočaravajućim performansama Micubišija (Mitsubishi), japanske fabrike koja je ušla u grupu prošle godine, kada je Nisan kupio 34 odsto akcija.

Uopšteno gledano, Reno-Nisan je prodao jedno od devet automobila kupljenih u 2016.

Jedan deo kompanije, „Nisan“, saopštio je da im je solidna tražnja u Kini i SAD pomogla da prodaju 5,6 miliona vozila u 2016, što je povećanje od 2,5 odsto.

Drugi deo, „Reno“, saopštio je ranije ovog meseca da je imao korist od jačanja tržišta u Evropi, Indiji i Iranu, što je dovelo do rasta u prodaji od 13 odsto.

„Micubiši“ se bori s padom prodaje od 13 odsto u prošloj godini. U kompaniji veruju da je glavni razlog tome pad poverenja u brend. Podsetimo, maja prošle godine je otkriveno da je ovaj proizvođač automobila falsifikovao podatke dobijene merenjem potrošnje goriva na svojim modelima, kako bi ih prikazao isplativijim nego što zaista jesu. Rukovodstvo je priznalo da je manja potrošnja prikazana u 27 od 30 modela koje je izbacila poslednjih deset godina. To je fabriku koja zapošljava 30.000 ljudi umalo koštalo bankrota – kako zbog odštete kupcima koju je morala da plati, tako i zbog pada poverenja.

Reuters/Noah Berger

Skandal je učinio svoje, pa je „Micubiši“ tokom 2016. godine prodao nešto više od 934.000 vozila.

Ono čime se kompanija „Reno-Nisan“ može pohvaliti jesu i električni automobili. Tokom prošle godine prodato je 425.000 električnih vozila ove kompanije, a najtraženiji je bio model Nissan Leaf.

Samo godinu i po nakon skandala kada je ustanovljeno da je Folksvagen koristio softver za lažiranje rezultata testa emisije izduvnih gasova u Americi, tužioci iz Pariza su prošlog meseca saopštili da ispituju i „Reno“. I to baš u vezi sa mogućim „varanjem“ kad je u pitanju emisija izduvnih gasova.

„Reno“, s druge strane, tvrdi da njihova dizel vozila nemaju softver za varanje na testovima emisije izduvnih gasova, i da se pridržavaju svih francuskih i evropskih zakona. Reno je 2016. godine povukao 15.000 vozila zbog toga što su emitovala povišene nivoe štetnih gasova, ali je kompanija insistirala na tome da nije namerno učinila ništa loše.