
Evropska unija dala je veća ovlašćenja Evropskoj komisiji u borbi protiv varanja na testovima emisije štetnih gasova posle skandala sa Folksvagenovim vozilima.
Evropski savet je prevazišao nemačke primedbe i postigao načelnu saglasnost o reformi sistema odobravanja vozila za prodaju u Evropi.
Nacrt dogovora će biti predmet pregovora sa Evropskom komisijom i Evropskim parlamentom gde automobilska industrija ima veliki uticaj.
"Cilj je pre svega građenje poverenja i kredibiliteta u evropski sistem odobrenja", rekao je Kris Kardona, malteški ministar ekonomije. Malta je trenutno predsedavajuća zemlja EU.
Novi predlog propisa EU traži smanjenje ovlašćenja nacionalnih regulatora, a povećava moć Evropske komisije da testira i proverava vozila da bi se osiguralo poštovanje standarda u emisiji gasova i reagovalo na nepravilnosti.
U saopštenju Evropskog saveta se navodi da će nova pravila "omogućiti komisiji da kažnjava proizvođače i uvoznike do 30.000 evra po vozilu koje ne zadovoljava standarde".
Komisija i države članice su ranije bile meta napada zbog dozvole proizvođačima automobila da opravdaju dugu listu izuzetaka i rupa u pravilima prilikom proveravanja nivoa zagađenja.
Iako je EU priznala mogućnost korišćenja naprava za varanje na testovima, Brisel nije reagovao i tvrdio je da je sprovođenje pravila odgovornost nacionalnih regulatora.
Skandal nazvan "Dizelgejt" je nastao kada je u septembru 2015. Folksvagen priznao da je u 11 miliona vozila sa dizel motorima instalirao softver koji je na testovima prikazivao manji nivo emisije štetnih azot-oksida.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare