Boja automobila koja ozbiljno podiže vrednost polovnjaka

Auto 28. avg 202415:29 10 komentara
polovni automobili
Scharfsinn/Shutterstock

Prosečna vrednost automobila opada za 22,5 procenta nakon tri godine, dok žuti automobili gube samo 13,5 procenta svoje vrednosti, što znači uštedu od više od 3.000 dolara u poređenju sa prosečnim vozilom.

Automobili žute, bež, narandžaste i zelene boje gube manje od 20 odsto svoje vrednosti.

S druge strane, automobili zlatne, braon i crne boje najviše gube na vrednosti, sa padom od više od 10.000 dolara nakon tri godine, piše iSeeCars.com.

Prema novom istraživanju sajta iSeeCars.com, boja vozila može uticati na njegovu vrednost i do 5.000 dolara.

Istraživanje ove godine uporedilo je podatke o cenama više od 1,3 miliona trogodišnjih polovnih automobila kako bi se uticao efekat boje na vrednost prilikom prodaje.

„Žuti automobili i dalje predstavljaju najveći razmak između broja proizvedenih i broja onih koji žele jedan“, rekao je Karl Brauer, izvršni analitičar iSeeCars.

„Iako malo ljudi želi žuti automobil, očigledno postoji više zainteresovanih nego što ih ima na tržištu, zbog čega žuta boja dobro kotira na sekundarnom tržištu. Isto važi i za narandžastu i zelenu boju, koje se retko viđaju, ali su očigledno u većoj potražnji nego što je ponuda.“

Cena vozila po boji automobila

Žuti automobili zadržavaju svoju vrednost najbolje, s deprecijacijom od 60 odsto manje u odnosu na prosečno vozilo. Studija je pokazala da prosečno vozilo gubi 22,5 odsto (9.674 dolara) svoje vrednosti nakon 3 godine, dok žuti automobili gube samo 13,5 odsto (6.588 dolara). Ovo znači da žuti automobil može uštedeti vlasnicima – ili koštati kupce – više od 3.000 dolara u odnosu na tržišni prosek.

Ostale boje koje iznad proseka zadržavaju vrednost uključuju bež, narandžastu, zelenu, crvenu, belu i plavu.

Žuta boja takođe predvodi istraživanje o deprecijaciji boje automobila za 2022. godinu koje je sprovela iSeeCars.

Narandžasta je prošle godine bila na drugom mestu, ali je pala na treće mesto u 2023. godini, dok je bež boja napredovala sa devetog mesta zahvaljujući svom uspehu u segmentu kamioneta, prenosi Danas.

„Kupci koji traže boje koje su još uvek popularne i dobro zadržavaju vrednost trebalo bi da razmotre crvenu i belu“, rekao je Brauer.

„Ove boje nisu toliko ekstremne kao žuta ili narandžasta, što ih verovatno čini prihvatljivijim prosečnom potrošaču.“

„Obratite pažnju na to kako su dve od najpopularnijih boja, srebrna i crna, na samom dnu liste“, dodao je Brauer.

„Mnogi potrošači i prodavci verovatno smatraju ove boje ‘sigurnim’ izborom zbog njihove široke prihvaćenosti, ali su previše česte da bi pomogle automobilu da zadrži svoju vrednost.“

„Zanimljivo je videti kako se rangiranje boja menja među segmentima vozila, odražavajući promene u preferencijama u zavisnosti od tipa vozila koji neko kupuje“, rekao je Brauer. „Još zanimljivije je konstantno nisko rangiranje navodno popularnih boja poput crne i srebrne.“

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare