Nova.rs testirala novi "Fijat" iz Kragujevca: Kako ide električna "panda" i koliko će da košta

Prvi električni automobil proizveden u Srbiji, Fijat "grande panda", biće zvanično predstavljen domaćem tržištu na Sajmu automobila u martu. Ovaj gradski model, koji izlazi iz Stelantisove fabrike u Kragujevcu, već je prošao prve testove u Italiji. Redakcija Nova.rs bila je među retkima koji su imali priliku da isprobaju novi automobil i donosi prve utiske o njegovim prednostima i manama.
Testiranje se odvijalo na krovu nekadašnje Fijatove fabrike u Torinu, u sklopu kompleksa Lingotto, poznatog po legendarnoj test-stazi dugoj 1,5 kilometara sa dve ovalne krivine.
Ova istorijska lokacija nekada je služila za ispitivanje Fiatovih modela, a sada je poslužila kao poligon za prvu vožnju električne "grande pande".
Dizajn inspirisan tradicijom
Na prvi pogled, "grande panda" oduševljava detaljima, prenosi utiske Nova.rs. Prednja maska sa karakterističnim kockastim farovima inspirisana je prozorima stare Fijatove fabrike, dok se na C stubu nalazi hologramski logotip brenda.
Na zadnjem delu, najupečatljiviji su "providni" farovi koji podsećaju na Lego kocke. Osim vizuelne privlačnosti, Fijat se pobrinuo i za praktične inovacije, poput ugrađenog kabla za punjenje koji se nalazi iza poklopca na prednjoj maski.
Praktičnost u gradskoj vožnji
"Grande panda" pripada B-segmentu i bazira se na platformi Citroena C3, što znači da će, osim u električnoj varijanti, biti dostupna i kao hibrid sa 1.2-litarskim benzinskim motorom i električnim agregatom.
Sa dužinom od 3,99 metara, automobil je izuzetno kompaktan, ali unutrašnjost je dobro osmišljena, pružajući solidan prostor čak i za putnike na zadnjim sedištima.
Prtljažnik od 361 litre iznenađuje svojom prostranošću, nadmašujući konkurenciju u segmentu.
Kabina: Spoj modernog i praktičnog

Enterijer "grande pande" prati zabavan i funkcionalan dizajn eksterijera. Materijali deluju kvalitetno, a mnogi su reciklirani.
Dominiraju digitalni ekrani – instrument tabla od 10 inča i multimedijalni sistem od 10,25 inča, čiji dizajn podseća na test-stazu Lingotto krova.
Pored digitalnih komandi, Fijat je zadržao i fizičke tastere za klima-uređaj, što olakšava upotrebu tokom vožnje.
Kakve su performanse električne "pande"
"Grande pandu" pokreće elektromotor snage 82 kW (113 KS). Vožnja kroz Torino pokazala je da je automobil izuzetno okretan i udoban.
Visoka pozicija sedenja pruža odličnu preglednost napred, ali široki C stub može otežati preglednost pozadi.
Volan nepravilnog oblika lepo leži u rukama, dok ogibljenje izuzetno dobro upija neravnine, čak i na lošim putevima.
Što se performansi tiče, ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, što je nešto sporije nego što se očekuje od električnog vozila. Međutim, odziv pri srednjim brzinama je dobar, što omogućava sigurna preticanja. Maksimalna brzina je ograničena na 130 km/h, što može biti ograničavajuće na autoputu.
Autonomija i punjenje
Baterija kapaciteta 44 kWh omogućava domet do 320 kilometara prema proizvođaču.
Vreme punjenja zavisi od punjača: na DC punjaču do 80 odsto kapaciteta puni se za 27 minuta, dok punjenje na kućnom punjaču traje od 2 sata i 50 minuta do 4 sata i 20 minuta, u zavisnosti od snage punjača.
Koliko će "grande panda" da košta
Očekuje se da će Fijat "grande panda" biti jedan od najpristupačnijih električnih automobila u Evropi, sa cenom ispod 25.000 evra.
Na evropskim tržištima startna cena iznosi oko 24.900 evra, dok će u Srbiji cena biti niža zahvaljujući subvenciji od 5.000 evra za kupovinu električnih vozila. Hibridna verzija biće nekoliko hiljada evra povoljnija.
Osnovni paket opreme uključuje digitalni ekran od 10 inča, manuelnu klimu, zadnje parking senzore, sistem za održavanje trake, automatsko kočenje, prepoznavanje saobraćajnih znakova i detekciju umora vozača. Bogatiji paketi nude točkove od 17 inča, veći multimedijalni ekran, tempomat, LED osvetljenje, navigaciju, kameru za rikverc i bežični punjač.
Kakva je persepktiva šumadijskog elektromobila
Fiat "grande panda" donosi osveženje u segmentu malih gradskih automobila, kombinujući atraktivan dizajn, praktičnost i udobnost.
Sa dometom od 320 km, solidnom opremom i pristupačnom cenom, ovaj model bi mogao da privuče brojne vozače koji traže ekonomično i ekološko rešenje za svakodnevnu vožnju.
Njegova proizvodnja u Kragujevcu dodatno ga čini posebnim za domaće tržište, a premijera na Sajmu automobila u martu biće ključni trenutak za njegovu budućnost u Srbiji.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare