Razvoj automobilizma u Srbiji traje već 120 godina, ali je odnedavno Muzej starih automobila izmešten iz Ulice majke Jevrosime, bez objašnjenja gde će nadalje biti smešten. Istoričar Marko Miljković kaže da bi nekadašnji auto-servis saveznih organa SFRJ, ispod Brankovog mosta, mogao da bude pogodan.
„To je nešto što smo dobili kao prostor i obećanje od Ministarstva kulture, da će se u ovaj prostor, naravno, kada bude bio sređen jednog dana, useliti Muzej automobila koji je trenutno prinudno raseljen“, rekao je on u emisji Dan uživo.
Od aprila ove godine, dodaje, dobili su na korišćenje uređen hangar u Staroj Pazovi, gde se svi eksponati i automobili bezbedno čuvaju – ali usled okolnosti, posetiocima nije dozvoljen ulaz.
Miljković kaže da je Muzej u Beogradu zaista poseban, jer ne postoji slična institucija koja bi mogla da konkuriše za poziciju “regionalnog lidera” u ovoj oblasti:
„Ti automobili koji se nalaze u kolekciji su zaista voženi na ovim prostorima. Dakle, vi možete da skupite ogromne novice i da prikupite fantastične neke retke primerke – ali to nije to. Ta muzejska kolekcija predstavlja jedan deo materijalne kulture i istorije na ovim prostorima“, kaže on.
Stoga smatra da bi obećana garaža saveznih organa mogla da bude nova kuća Muzeja automobila, jer se svojom simbolikom savršeno uklapa.
U svojoj knjizi „Automobil je sloboda – istorija automobilizma u Srbiji“ je sveobuhvatno analizirao fenomene automobila kroz istoriju Srbije i Jugoslavije, a poslednje poglavlje je nazvao „Punim gasom u mestu“:
„Kasnili smo sa dolaskom prvog automobila, desetak, 15, 20 godina u odnosu na zemlje u okruženju… postoji mali skok sa razvojem Crvene zastave, da bi uz sve uložene žrtve, muke, znoj i novac, danas ponovo na začelju Evrope„, zaključuje Miljković.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare