Ivan dao novi život Renou 5 iz 1977: Restauracija trajala tri godine (FOTO/VIDEO)
Zelenog Renoa 5 GTL Ivan Ostrogonac prvi put je video na oglasima 2021. godine. Reč je o vrlo retkom modelu iz 1977. koji je danas pravi raritet i gotovo da više ne postoji na tržištu.
Kako priča Ivan Ostrogonac za N1 auto je prodavao prvi vlasnik, kod kojeg je bio od 1977. godine pa sve do 2021.
"Čim sam ga video na oglasima odmah sam ga pozvao i pitao za dogovor. U tom momentu krenuli su mnogi da ga zovu, a ja sam ga zamolio da mi sačuva auto jer sam bio rešen da ga uzmem", kaže Ivan.
Kako navodi prvi vlasnik ovog Renoa, auto je kupljen na sajmu u Beogradu 11. 04.1977. godine.
Iste te godine vlasnik upoznaje i svoju sadašnju suprugu sa kojom je u ovom autu proputovao celu bivšu Jugoslaviju. Putovali su po mnogim državama Evrope i navode da ih ovaj četvorotočkaš nikada nije izdao. Čak i kada bi došlo do nekog sitnijeg kvara, sve je moglo da se reši na licu mesta i da se putovanje nastavi.
Bila su to neka druga vremena, kada su se ljudi istinski vezivali za stvari koje su ih verno služile godinama.
Prvi vlasnici kažu da su voleli ovaj auto, ali da na kraju nisu bili u mogućnosti da ga održavaju. Ipak, auto je imao sreće, nije otišao u zaborav, već je dospeo u Ivanove ruke.
Ljubav prema automobilima naš sagovornik gaji još od malena - otac mu je svojevremeno bio relista pa i danas pamti odlaske na reli trke. Kako kaže, ceo život je s kolima, a posebno ga inspiriše vraćanje starih stvari u život. Projekat Reno 5 mu je treći ili četvrti po redu kada je reč o vraćanju starih stvari u život. Restaurirao je vespu, poni ekspres sa pedalama, a trenutno se "zanima" sređivanjem očevog starog bicikla.
Njegov prvi auto, kada je imao 20 godina, je bio Reno 5 GTE, a nakon toga imao je još dva druga Renoa. Reč je o posebnoj ljubavi, a kako kaže Ivan oduvek je želeo da ima stari model Renoa koji je vrlo autentičan.
Iako danas postoji pregršt novih modela automobila, ljudi kao što je Ostrogonac dele strast prema starim modelima, svako iz svojih razloga.
"To su neke druge vrste automobila, old school, drugačija je mehanika, drugačije se voze. Kada uđete u stari auto on ima svoj specifičan miris, pa i nakon farbanja i sređivanja on opet poprimi taj miris koji nova kola nemaju", priča nam Ivan.
Kada je postao vlasnik Renoa 5, on ga je dovezao ispred kuće, gde ga je parkirao u ideji da će "malo da ga sredi" da bude u voznom stanju, ali kada je video koliko ima posla, krenuo je da ga rasklapa ispred jedne garaže i da slaže delove u kutiju.
U međuvremenu pronalazi limara iz Banatskog Novog Sela gde je odšlepao auto. Tamo mu vade motor koji je Ivan vratio kući dok se limarija ne sredi.
"Auto je kod limara bio godinu i nešto dana. Svaki put kada bih bio slobodan odlazio sam tamo kako bih učestvovao u sređivanju automobila, da bi što pre bio gotov. Bezbroj puta sam tamo išao, šmirglao, po zimi, hladnoći, vrućini, suncu, zaista je bilo mukotrpno", objašnjava Ivan.
Delovi koji su nedostajali
Kako je auto bio truo, falili su neki delovi. U Srbiji nije mogao da nabavi rubove zadnjih točkova pa je sticajem okolnosti našao deo na nemačkom sajtu koji sarađuje sa Francuzima. Poručeni deo stigao je kod njegovih prijatelja koji ga šalju kod drugog prijatelja u Austriju koji potom deo stavlja u autobus za Beograd.
"Tada sam čekao delove na stanici u tru ujutru", kaže on kroz smeh.
Prednja maska automobila je takođe bila izlomljena, auto je bio udaren i truo. Ni taj deo nije mogao da se nađe ovde, pa je maska stigla u Nemačku kod rođaka, da bi je oni poslali u Hrvatsku u Osijek, gde je otišao po još jedan deo za njegovog četvorotočkaša. Zatim je poručeni deo odneo u Novo Selo kod limara kako bi se sve uklopilo u novi izgled ovog oldtajmera.
Postoje stvari na ovom automobilu koje nisu njegove i koje su po uzoru na turbo model - felne, prednji branik, sedišta.
Ivan je u međuvremenu kupio još jedan model sličan ovom, samo sa petoro vrata, koji je služio za delove koji su falili za doterivanje Reno petice.
Kada je reč o enterijeru, sedišta su uzeta sa "donorskog" automobila, ali su i ona morala da se repariraju jer su istrulila. Tabla je originalna, a volan je stavljen sportski.
"Želeo sam da bude nalik alpina turbo modelu koji je baš redak i vredan auto", kaže on.
Koliko jedan ovakav poduhvat zahteva odvajanja vremena i strpljenja opisuje podatak da je Ivan zajedno sa svojim prijateljem Nemanjom Petrovićem šmirglao ručno nedelju dana felne kako bi dobile sjaj koji imaju danas.
Priča koja traje tri godine
Kako kaže, ceo ovaj poduhvat je trajao oko tri godine.
"Godinu i nešto dana je bio kod limara, godinu dana kod farbara, a nakon toga delove sam mu sastavljao na ulici", priča naš sagovornik.
Ipak, napominje da su mu na celokupnom putu restauracije pomogli ljudi bez kojih ne bi mogao da završi ovaj poduhvat. Viktor Ćosić mu je bio glavna pomoć oko povezivanja nove instalacije, a mehaničar Zlatko Zdravković mu je pomogao oko finih štelovanja mehanike.
Drugi život Renoa 5 počeo na trotoaru
Ono što je najzanimiljivije u priči ovog Renoa jeste to što mu je drugi život koji mu je Ivan dao počeo ispred njegove kuće.
"Auto je sastavljen i upaljen na ulici, bez dizalice i kanala", kaže Ivan Ostrogonac.
Danas je njegov Reno jedan od dva registrovana Renoa 5 u Beogradu. On je pouzdan auto u koji je uloženo toliko truda, novca i vremena.
Ipak, kako kaže, priča sa Renoom nije još uvek gotova jer za one koji istinski uživaju u onome što rade uvek postoji još neki detalj na kojima može da se poradi.
Restauriran i skockani Reno 5, kupljen na beogradskom sajmu 1977. godine, danas živi svoj drugi život, a na tome su posebno zahvalni prvi vlasnici ovog auta.
"Ivan mu je udahnuo novi život i nadamo se da će ga služiti verno baš kao što je služio nas", navode.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare