U prva dva meseca ove godine, a uoči sajma automobila, prodaja putničkih automobila građanima porasla je za 30 odsto, pokazuje analiza koju je objavio portal Polovni automobili, piše Danas.rs.
Ako je suditi po prodajnim rezultatima u januaru i februaru, kako se navodi, u 2024. na domaćem tržištu očekuje nas rast prodaje novih automobila. I to ne samo kod kompanija, koje su godinama unazad najveći kupci, već i kod građana, piše Danas.rs.
Analiza rađena u okviru Online sajma novih automobila i motocikala, koji se održava na sajtu Polovni automobili do 15. aprila, pokazuje da je u prva dva meseca ove godine prodaja putničkih automobila fizičkim licima porasla za 30 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Prema podacima prikupljenim u saradnji sa „CUBE Team“-om, tokom januara i februara 2024. građani su kupili 1.114 putničkih automobila, dok je tokom prva dva meseca prošle godine prodato 855 automobila iz salona, navodi se na ovom portalu.
Podsetimo, prošle godine, ukupno gledano, prodaja novih vozila je porasla za 11,6 odsto u odnosu na 2022. Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno komapnije koje su obnavljale svoj vozni park.
Ako se pogledaju podaci samo za građane, prodaja novih vozila je bila u prošloj godini manja za 12 odsto u odnosu na godinu pre toga.
Koje automobile kupuju naši vozači?
Dok ukupna statistika pokazuje da se kod novih putničkih automobila najviše kupuju modeli Škode, vozači u privatnoj režiji imaju nešto drugačija interesovanja.
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su Hyundai Tuscon i Toyota Yariss Cross, dok je Škodin model Kamiq na trećem mestu. Slede ih Dacia Sandero, i Toyota sa još jednim modelom-Corolla.
Zanimljivi su prodajni podaci kad je reč o pogonskom gorivu. Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok je u istom periodu prodato samo 97 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je šest električnih automobila.
Kupcima su najinteresantniji automobili sa manjom kubikažom. Konkretno, najviše vozila prodatih u januaru i februaru prodato je sa zapreminama motora između 1.300 i 1.500 cm3, a odmah za njima su vozila čiji motori ne prelaze 900 kubika.
Ovi rezultati su očekivani, pre svega jer takvi motori kod mnogih modela nisu više tako veliki potrošači goriva, a istovremeno su za takva vozila niži troškovi registracije.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare