Kustos poveo N1 u poslednju turu: Eksponati Muzeja automobila otišli u nepoznatom pravcu

Auto 08. feb 202420:36 25 komentara

Prinudno iseljenje Muzeja automobila u Beogradu počelo je. Muzej više neće postojati u Majke Jevrosime, a Skupština grada nije obezbedila alternativni prostor, pošto je zgrada u procesu restitucije vraćena starim vlasnicima. Luksuzna vozila u kojima su se vozili visoki zvaničnici i kraljevi, tako su rasejana po privatnim garažama u Beogradu.

Kustot Marko Miljković poveo je reporterku N1 u poslednju turu kroz Muzej u Majke Jevrosime. Automobili, među kojima su i četiri koja je kao službena vozila u različitim periodima koristio Josip Broz Tito, sada moraju napolje.

„Ovo je šaron iz 1908. godine, za to vreme jedno od vrlo luksuznih automobila. Kad kažem vrlo luksuznih, to su limuzine koje su vozili kraljevi, u to vreme“, objašnjava kustos.

A u ovo vreme, kraljev automobil kreće u nepoznatom pravcu, jer je zgrada u procesu restitucije vraćena starim vlasnicima. Za pomoć su se obraćali Sekretarijatu za kulturu, ali niko nije hteo da ih primi.

„Nismo dobili pomoć za alternativnu lokaciju na kojoj ćemo smestiti zbirku“, kaže Bogdan Petković, direktor nuzeja.

Veći deo, odnosno 60 odsto, zbirke automobila pripadalo je Bratislavu Petkoviću, nekadašnjem ministru kulture. Ostatak je u vlasništvu države i Grada.

Škoda iz 1929. godine. Deo kolekcije postala je sedamdesetih godina. Luksuzna limuzina bez krova. Sada krov nad glavom moraju da joj traže.

Našli su ga sami, po garažama poznanika i prijatelja, jer je predlog koji su dobili, kažu, bio neprihvatljiv.

„Od javnog izvršitelja sam dobio informaciju da će doći šleperima i da će svi automobili biti odneti odavde na neki otvoreni parking ili livadu na Čukarici“, rekao je Petković.

Kažu da im je trenutno najveći problem šta da rade sa arhivom, bibliotekom, fotografijama, kao i ostalom muzejskom građom.

„Prisustvujemo jednom veoma tužnom danu za beogradsku i srpsku automobilsku istoriju i tehničko nasleđe“, istakao je u razgovoru za N1 Vladimir Atanacković, predsednik Srpskog saveza istorijskih vozila.

Nasleđe koje je sada rasuto po Beogradu. Iz Muzeja apeluju na gradsku i republičku vlast da pronađu adekvatan prostor, jer će u suptotnom, plaše se, doći do potpunog gašenja „motora“ Muzeja automobila.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare