Linije na zadnjem staklu automobila su zapravo tanke žice izrađene od metala i smole i nemaju ih svi automobili.
Postoje mnoge stvari na automobilu koje imaju jasnu svrhu, ali takođe postoje i neke koje zbunjuju skoro svakog vozača.
Kakve su linije u pitanju?
Imati nešto na staklu što bi potencijalno moglo zakloniti vaš pogled tokom vožnje, može se činiti kao greška u dizajnu, ali kada je u pitanju hladno vreme, upravo linije na zadnjem staklu omogućavaju bolju vidljivost tokom vožnje.
To je zato što su deo sekundarnog odnosno zadnjeg sistema odmrzavanja automobila; linije su zapravo tanke žice izrađene od metala i smole, prenosi IFL Science.
Te žice su na staklo aplikovan pomoću lepka ili su umetnute između slojeva stakla.
Kada električna energija prođe kroz ove žice, pružaju otpor koji dovodi do stvaranja toplote. Ta toplota omogućava zadnjem staklu da se brzo odmagli. Također, ove linije pomažu u bržem uklanjanju leda.
Zašto ponekad ovi grejači stakla ne rade?
Ako primijetite kako vam se zadnje staklo ne odmagljuje iako ste pritisnuli dugme za odleđivanje, postoji nekoliko stvari koje možete preduzeti.
Za početak, proverite da li vam je pregoreo osigurač, budući da ovaj sistem može da troši prilično velike količine energije.
Ako je pregoreo osigurač, reč o prilično jednostavnom problemu jer je zamena istog posao koji možete uraditi i bez pomoći automehaničara.
Drugi potencijalni problem do kog može doći jeste kvar na samim linijama. Do toga može doći ako su linije nalepljene na površinu stakla. Takve linije su osetljivije na oštećenja koja se dešavaju najčešće prilikom „agresivnijeg“ brisanja stakla sa unutrašnje strane, gde su one i nalepljene.
Njihova oštećenja prekidaju dotok struje, pa ne uspijevaju da provode toplotu. Takva oštećenja mogu da se poprave specijalnim alatima kod automehaničara.
Poslednji potencijalni problem je kvar kod samog dugmeta koji pokreće odleđivanje. Reč je o ozbiljnijem kvaru koji će zahtevati odlazak kod automehaničara.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare