I novi automobili mogu da imaju vraćenu kilometražu: Kod ovih marki svaki peti ima lažne kilometre

Auto 10. okt 202314:22 9 komentara
Shutterstock/Monthira

Na hrvatskom tržištu polovnih vozila, velika je potražnja za automobilima starosti između tri i pet godina. Reč je o automobilima koji su u pravilu imali samo jednog vlasnika, a mnogi od njih još uvek nude garancije, najnoviju tehnologiju, moderan dizajn i udobnost.

I dok ljudi pretpostavljaju da će ih kupovina novijeg vozila zaštititi od prevara s kilometražom, istraživanje koje je sprovela firma za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je i da mnoga vozila mlađa od pet godina u Hrvatskoj imaju vraćenu kilometražu.

Iako vozači preferiraju vozila koja su imala jednog vlasnika, valja znati da je 6,8 odsto svih automobila do pet godina starosti proverenih na carVerticalu u Hrvatskoj imalo vraćenu kilometražu, što znači da vozači moraju da budu oprezni i kada traže novije polovno vozilo, prenosi N1 Zagreb.

Najveći rizik

Najveće šanse za kupovinu auta s vraćenim kilometrima je kada je vozilo uvezeno iz inostranstva. Tokom prekograničnih transakcija, podaci brojača kilometara često se izgube s obzirom da različite države ne razmenjuju pojedinosti o transakcijama, prevaranti mogu da izmene cifru na brojaču kilometara bez da budu uhvaćeni.

Iako ovakav tip prevare koriste većinom kriminalci koji su se specijalizovali za uvoz automobila i zarađuju na njihovoj preprodaji, privatni prodavci takođe mogu da dođu u iskušenje da se bave ilegalnim aktivnostima.

“Neki kupci novih automobila saglasni su da neće preći određenu kilometražu kako bi dobili bolje uslove finansiranja ili manje mesečne rate lizinga. Međutim, vozači s lošim namerama obično ignorišu pa jednostavno smanje čitanje na brojaču kilometara kako bi izgledalo da su se pridržavali dogovorenih pravila”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile pri carVerticalu.

Svaki peti sa skinutom kilometražom

U Hrvatskoj je vraćanje kilometraže najčešće kod Porsche vozila koja su imala samo jednog vlasnika. Čak 20,5 odsto svih modela do pet godina starosti imalo je vraćenu kilometražu. Za njima ne zaostaju ni Opel (11,6 posto), BMW (9,1 posto), Renault (9 posto) i Dacia (8,7 posto).

Kada traže polovno vozilo, vozači preferiraju vozila s manjom kilometražom. Prema podacima carVerticala, prosečni automobil u Hrvatskoj nakon jedne godine korišćenja ima 35.039 km, 74.189 km nakon tri godine i dobrih 106.208 km nakon pet godina. To objašnjava zašto neki vozači mogu da dođu u iskušenje da promene kilometražu vozila i povećaju njegovu vrednost.

“Kilometraža automobila obično se dramatično poveća tokom prve godine nakon napuštanja auto-kuće. Skroz nova vozila obično su prikladnija za duža putovanja jer je garancija proizvođača savršena garancija da će se sve rešiti u slučaju bilo kakvih problema na putu”, objašnjava Buzelis.

Šta možete da uradite?

Premda vozači preferiraju vozila koja su imala samo jednog vlasnika, to ne uklanja rizike. Stručnjaci iz industrije savetuju kupcima da ne žure s kupovinom i pažljivo pregledaju vozilo koje žele da kupe.

Ovaj postupak uključuje proveru istorije auta, probnu vožnju i pregled vozila u ovlašćenom servisu. Ove mere bi trebalo da se primene bez obzira na starost ili kilometražu automobila.

Procenjuje se da bi vozilo s vraćenim kilometrima na kraju moglo da bude i do 25 odsto skuplje za kupca. No, nakon otkrivanja sumnjive istorije vozila, njegova prodajna vrednost naglo pada. Zbog toga novi vlasnik ne samo da plaća više, već se može desiti i da dobije manje kada ga kasnije bude prodavao. Dodatno, ovakva situacija se može zakomplikovati održavanje automobila.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare