Savet za vozače: Zaustavljanje vozila na ovaj način nije dobro za kočnice


Kočnice nisu nešto na čemu bi trebalo da štedite.
Nije dobro ni da ih ne održavate redovno, jer od njih zavisi vaša bezbednost, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.
Vozite na auto-putu 110 - 130 km/h, prisiljeni ste naglo da zakočite gotovo do zaustavljanja i tako nekoliko puta. Šta se događa s kočnicama i hoće li se usled opterećenja deformisati diskovi? Odgovore donosi HAK-ov tehnički savetnik Marin Morava:
“Moguće je. Navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje su kupljene kao „aftermarket“ delovi pa je tu u pitanju isključivo kvalitet materijala i najčešće će ovi delovi biti dobri na vozilima za gradsku vožnje i onima koji se koriste za kratke relacije. Problemi neće nastati do nekog ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primer na auto-putu.”
Ne činite ovo u vožnji
“Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja, zaustavljanja s vozilom i drženja stisnute kočnice, moguće je da će se zagrejani disk deformisati, jer je on manje površinske tvrdoće i u njega se, ako držite pritisnutu kočnicu, mogu utisnuti disk pločice. Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj površini”, kaže Morava.
On dodaje da "prolazak s jako zagrejanim diskovima kroz dublje bare vode na trotoarui ili odlazak u auto perionicu može dovesti do naglog hlađenja diskova što može izazvati i deformisanje diskova”, .
Neki primeri neadekvatne brige o kočnicama
- Korišćenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmerenu širinu radnih kočionih površina diska te korišćenje istrošenih diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje loše rezultate. Diskove je najbolje zameniti uvek zajedno s pločicama.
- Loša priprema i čišćenje površine na koju se montira disk i loše čišćenje vodilica disk pločica i same čeljusti.
- Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je zapravo trebalo zameniti ili servisirati.
- Ugrađivanje delova koje često kupuju vlasnici vozila i donose u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često izaberu najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.
- Preporuka je koristiti delove koji imaju oznaku porekla, oznaku homologacije i oznaku OEM kvaliteta.
- Takođe je preporuka, ako sami nabavljamo delove, posavetovati se s trgovcem ili servisom da li će kupljeni delovi zadovoljiti zahteve.
- Kočnice niske cene uglavnom su za manje zahteve (gradska vožnja) i za vozila koja ne putuju na dugim udaljenostima.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare