Savet za vozače: Zaustavljanje vozila na ovaj način nije dobro za kočnice

Auto 24. maj 202412:52 6 komentara
Shutterstock/Kamonwan Wankaew

Kočnice nisu nešto na čemu bi trebalo da štedite.

Nije dobro ni da ih ne održavate redovno, jer od njih zavisi vaša bezbednost, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju.

Vozite na auto-putu 110 – 130 km/h, prisiljeni ste naglo da zakočite gotovo do zaustavljanja i tako nekoliko puta. Šta se događa s kočnicama i hoće li se usled opterećenja deformisati diskovi? Odgovore donosi HAK-ov tehnički savetnik Marin Morava:

“Moguće je. Navedeni problem se ponekad događa kod kočnica koje su kupljene kao „aftermarket“ delovi pa je tu u pitanju isključivo kvalitet materijala i najčešće će ovi delovi biti dobri na vozilima za gradsku vožnje i onima koji se koriste za kratke relacije. Problemi neće nastati do nekog ekstremnijeg kočenja s vozilom kao što je navedeni primer na auto-putu.”

Ne činite ovo u vožnji

“Nakon ekstremnijeg gradskog kočenja, zaustavljanja s vozilom i drženja stisnute kočnice, moguće je da će se zagrejani disk deformisati, jer je on manje površinske tvrdoće i u njega se, ako držite pritisnutu kočnicu, mogu utisnuti disk pločice. Preporuka je otpustiti papučicu kočnice ako je vozilo na ravnoj površini”, kaže Morava.

On dodaje da „prolazak s jako zagrejanim diskovima kroz dublje bare vode na trotoarui ili odlazak u auto perionicu može dovesti do naglog hlađenja diskova što može izazvati i deformisanje diskova”, .

Neki primeri neadekvatne brige o kočnicama

– Korišćenje disk ploča izvan dozvoljene tolerancije za izmerenu širinu radnih kočionih površina diska te korišćenje istrošenih diskova s novim kočionim pločicama – ova kombinacija često daje loše rezultate. Diskove je najbolje zameniti uvek zajedno s pločicama.

– Loša priprema i čišćenje površine na koju se montira disk i loše čišćenje vodilica disk pločica i same čeljusti.

– Puštanje u rad slabo pokretljive kočione čeljusti koju je zapravo trebalo zameniti ili servisirati.

– Ugrađivanje delova koje često kupuju vlasnici vozila i donose u servis bez preporuke trgovca i servisa. Vlasnici često izaberu najjeftinije, a ne adekvatne proizvode.

– Preporuka je koristiti delove koji imaju oznaku porekla, oznaku homologacije i oznaku OEM kvaliteta.

– Takođe je preporuka, ako sami nabavljamo delove, posavetovati se s trgovcem ili servisom da li će kupljeni delovi zadovoljiti zahteve.

– Kočnice niske cene uglavnom su za manje zahteve (gradska vožnja) i za vozila koja ne putuju na dugim udaljenostima.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare