Šta se u Srbiji kupuje od automobila i za koje pare

Auto 17. mar 202322:34 33 komentara
Shutterstock

Manje od četvrtine kupaca automobila (23%) u Srbiji se prošle godine odlučilo za novi auto, pokazalo je istraživanje sajta Polovni automobili. Većina prodatih novih autmobila bili su benzinci, kupljeni su na kredit, a anketa je pokazala da je najviše kupaca spremno da izdvoji do 13.000 evra.

Pročitajte još:

Za razliku od polovnjaka, u prošloj godini dominantno su se prodavali novi automobili sa benzinskim motorima, a zanimljivo je da je značajno porasla popularnost modela na hibridni pogon.

Itraživanje sajta Polovni automobili sprovedeno je u okviru Online sajma novih automobila i motocikala, koji se održava na sajtu Polovni automobili do 17. aprila, a obuhvatilo je analizu prodaje novih vozila u 2022. godini, kao i anketu u kojoj je učestvovalo 8.510 posetilaca sajta, koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.

Tokom 2022. godine prodato je 22.785 novih automobila, što je za 6 odsto manje u odnosu na prodaju ostvarenu tokom 2021. godine.

Kupci novih automobila su se i u godini iza nas u najvećem broju odlučivali za benzince, koji čine čak 59 odsto prodaje. Sledi dizel motor sa 20 odsto, dok sve veće učešće imaju i hibridi, sa 17%. Učešće hibrida u ukupnoj prodaji novih automobila u 2021. godini iznosilo je oko 12 odsto, a u 2020. svega 6 odsto.

Kao i prethodnih godina, Škoda je najprodavaniji brend kod novih automobila, a redom slede: Tojota, Fijat, Hjundai, Dačija i Kia.

Skoro polovina učesnika ankete (47,88%), koji su kupili ili planiraju da kupe novi auto, kažu da se za to odlučuju jer kod novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima.

Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničke ispravnosti novog automobila (45,30%), fabričke garancije (42,69%), sigurnijeg izbora i kupovine (29,86%), veće bezbednosti (26,65%) i lakše kasnije prodaje (25,38%),

Sa druge strane, oko 57% anketiranih ispitanika ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Kao glavne razloge navode nedostatak finansijskih sredstava (63,31%), stav da novo vozilo brže gubi na vrednosti (38,89%), kao i mišljenje da su novi automobili previše skupi i da se ne dobija srazmerno uloženom (32,36%).

Kada je reč o budžetu koji se odvaja za kupovinu novog automobila, najveći broj ispitanika planira kupovinu automobila u okviru nešto nižih cenovnih rangova. Skoro četvrtina ispitanika (24,26%) planira da izdvoji do 13.000 evra, a po petina njih spremna je da plati između 13.000 i 20.000 evra, odnosno 13.000 i 15.000.

Anketa je došla do rezultata da polovina kupaca novih auitmobila planira kupovinu na kredit, 38 odsto za gotovinu, a za lizing se odlučuje svega 12 odsto ispitanika.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare