
Putovanje avionom sa najboljeg aerodroma na svetu od sledeće godine će biti još lakše, kada Čangi aerodrom u Singapuru u potpunosti izbaci upotrebu pasoša.
Zvaničnici su saopštili da će Čangi aerodrom u Singapuru od početka 2024. godone uvestu automatsku graničnu, odnosno „pasošku“ kontrou koja će omogućiti putnicima da napuštaju ovu grad-državu bez da igde pokažu pasoš, koristeći samo biometrijske podatke.
„Singapur će biti jedna od prvih zemalja na svetu koja će uvesti automatizovanu, bezpasošku graničnu kontrolu“, rekao je ministar komunikacija Singapura Džozefin Teo u državnom parlamentu.
Biometrijska tehnologija, zajedno sa softverom za prepoznavanje lica, već se do neke mere koristi na Čangi aerodromu.
Međutim, novine koje će tek biti uvedene smanjiće potrebu da putnici iznova vade svoja putna dokumenta, što će sam proces kontrole učiniti lakši, dodao je ministar.
Biometrijski podaci će se koristiti za stvara „tokena za autentikaciju“ koji će biti korišćen na različitim mestima – od predaje prtljaga do granične kontrole i ukrcavanja. Putnici pri svim ovim situacijama više neće morati da pokazuju službenicima svoje pasoše ili bording karte.

Singapurski Čangi aerodrom smatra se jednim od najboljih i najprometnijih u svetu. Opslužuje više od 100 aviokompanija koje lete do 400 destinacija u oko 100 država i teritorija.
Samo u junu je kroz aerodrom prošle 5,2 miliona putnika, čime je oboren rekord od pet miliona postavljen u januaru 2020. godine, pre izbijanja pandemije koronavirusa.
I sam aerodrom je postao turistička destinacija, a poznat je po tropskoj šumi s leptirovima usred aerodromske zgrade.
Trenutno ima četiri terminala, a u planu je proširivanje kapaciteta i gradnja petog.
“Naš imigracioni sistem mora da bude u mogućnosti da efikasno opsluži sve veći broj putnika i pruži pozitivno iskustvo, istovremeno pružajući bezbednost“, rekao je ministar.
Budućnost putovanja je stigla
Stručnjaci kažu da bi biometrijska identifikacija mogla da uskoro postane budućnost avio-putovanja.
Međunarodni aerodrom u Dubaiju je 2018. godine predstavio biometrijske „smart gejts“ tunele, koji koriste prepoznavanje lica i proveru identiteta putnika u roku od pet sekundi. Putnicima je omogućeno da pri autentifikaciji koriste otiske prsta ili sken lica.
Tehnologija prepoznavanja lica se donekle koristi i na aerodormu u Hong Kongu, aerodromu Narita u Tokiju, Međunarodnom aerodromu Indira Gandi u Delhiju, Hitrou u Londonu i Šarl de Gol u Parizu.
Digitalna dokumenta (Digital ID“, koja su u skladu sa standardima Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju (ICAO), dopuštaju putnicima da na mobilnim telefonima koriste sigurne digitalne verzije svojih pasoša.
U SAD velike kompanije, poput Amerikan erlajnsa, Junajted i Delte, poslednjih godina eksperimentišu sa biometrijskim ček-inom, predajom prtljaga i bording gejtovima na određenim aerodromima.
Komentari ()
Vidi sve komentare