Dok traju napori da se reši problem radioaktivnog otpada u nuklearnoj elektrani Fukušima, kupcima sa dubokim džepovima udaljenim skoro 10.000 kilometara ponuđen je drugi, manje opasan proizvod od zemljotresa i cunamija koji su poharali region - sočne breskve.
Harods, jedna od najotmenija robnih kuća na svetu, mami kupce i turiste u ekskluzivni londonski kvart Najtsbridž već 175 godina. Sada, svako ko ima oko 100 dolara da potroši na voće može sa sobom kući poneti i – breskve iz Fukušime, piše CBS News.
Ali, ta ne tako mala suma doneće vam samo tri savršeno oblikovane, kako kažu, ultra slatke voćke.
U Harodsu kažu da su „ponosni što nabavljaju i prodaju najizvrsnije proizvode iz celog sveta“ i ističu dobro zasluženu reputaciju Japana za „odličnu svežu hranu, a posebno voće, gde se proizvodi pažljivo neguju i sazru dovoljno da razviju pun ukus“.
Japan je, inače, dugo bio globalni dobavljač fine i neobično skupe hrane.
Sajt podseća na kockaste lubenice i japanskog farmera koji je zaslužan za razmišljanje „van kutije“ i koji je uzgajio lubenicu – u kutiji.
Takođe, prodaja tunjevine po bezobrazno visokim cenama često je bila na naslovnim stranama svetskih medija, a restorani i trgovci utrkivali su se za najcenjenije primerke.
Fukušima je bila poznata po voću — sve dok se katastrofa nije dogodila 11. marta 2011, kada je veliki zemljotres ubio oko 18.000 ljudi i izazvao cunami duž obale regiona, preplavivši reaktore u nuklearnoj elektrani. To je izazvalo katastrofu širih razmera, zagadivši ogromno područje i kao posledicu je imalo raseljavanje više od 160.000 stanovnika.
Za poljoprivrednike u regionu, koji su videli da je njihova gotovo nadljudska reputacija u trenu okaljana strahom od trovanja radijacijom, to je bila katastrofa iz koje je trebalo više od decenije da se probude.
I ništa bolje ne govori o povratku na svetske police od prodaje u Harodsu.
Prodavnica je saopštila da su breskve iz Fukušime dostojne „vrhunskog luksuznog brenda“ zbog „njihove savršene slatkoće“.
To što su proizvodi iz Fukušime dobrodošli u otmeni deo Harodsa predstavlja veliki pozitivan publicitet za poljoprivredni sektor tog dela Japana.
Ideja za ovako nešto pokrenuta je, prema Telegrafu, tokom festivala japanske hrane u Velikoj Britaniji na kojem su se breskve iz Fukušime pokazale kao izuzetno popularne.
TEPCO, elektroenergetska kompanija koja je vlasnik fabrike Fukušima Daići i koja čisti ogroman nered koji je ostao iza katastrofe, obezbedila je farmerima u regionu kompenzaciju za njihov izgubljeni prihod nakon katastrofe, a stoji i iza novog pokušaja plasiranja breskvi u Harodsu.
Većina zemalja i regiona koji su nametnuli ograničenja na uvoz japanske hrane nakon nuklearne katastrofe od tada je ukinula te mere, uključujući SAD i Britaniju.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare