Da li imamo pogrešan pristup mršavljenju: Stručnjaci tvrde da disanje utiče na gubitak kilograma

Lifestyle 02. sep 202315:44 3 komentara
Pixabay

Pored svoje primarne funkcije, disanje je povezano s nižim nivoima hormona stresa kortizola, nižim krvnim pritiskom, pojačanom koncentracijom, a čak se pokazalo da pomaže u ublažavanju hroničnog bola.

Osim toga, možda bi se u skorijoj budućnosti moglo dokazati da disanje zapravo može uticati i na gubitak kilograma, tvrde stručnjaci koji istražuju tu temu.

Dr Tanja G.K. Bentli smatra da postoji veza između disanja i gubitka kilograma, piše Mind Body Green.

čips grickalice gojaznost
Shutterstock

Ona citira studiju koju je dr Ruben Mirman sproveo u Australiji, a u kojoj tvrdi da je način na koji razmišljamo o mršavljenju pogrešan.

Masnoća se ne pretvara u energiju ili mišiće i ne izlučuje se putem stolice, već su za to odgovorna pluća.

Prema njegovim proračunima masnoća se zapravo izlučuje kao ugljik-dioksid kada izdahnete.

Shutterstock

“Kada mršavite ‘otključavate’ zarobljene jedinice ugljenika koje se nalaze u masti. A kad se to oslobodi, tada se zapravo gube kilogrami”, kaže dr Bentli.

Na primer, u studiji dr Mirman i njegov tim otkrili su da kada neko izgubi 10 kilograma masti, on prolazi kroz taj proces oksidacije i na kraju se 8,4 kilograma izdahne kao ugljik-dioksid, preostalih 1,6 kilograma izdahnuto je kao vodena para.

Treba imati na umu da se ovaj postupak oksidacije događa samo kada gubite stvarnu težinu. Ne možete očekivati ​​da ćete povećati disanje i odmah izgubiti kilograme.

Aktivnost i ishrana i dalje su važni za gubitak kilograma.

Povezane vesti

Izgubljena težina se oslobađa kroz dah, što je prilično fascinantno.

“Kretanje, vežbanje i ishrana pomažu u oslobađanju ugljen-dioksida iz tih masnih jedinica, što pomaže u promeni cele strukture tih stanica i pomaže u gubitku kilograma”, kaže dr Vebtku.

Još uvek se ne zna da li se samo disanjem ubrzava proces, ali se zna da sporo, duboko disanje može pomoći telu da unese više kiseonika. Kada bi na porast kiseonika dodali metode mršavljenja kao što su aktivnost i ishrana, možda bi to doprinelo procesu oskidacije u masnim stanicama. Ali to se još uvek ne može sa sigurnošću da se potvrdi.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare