Kako uz par trikova povećati seksualnu želju

Lifestyle 14. okt 202320:36 15 komentara
Shutterstock

Libido ili seksualna želja je složena oblast seksualnosti i ljudskog ponašanja. Često libido može uticati na dinamiku u vezama ili brakovima, a nivo libida može ukazivati na neke zdravstvene probleme. Smanjena seksualna želja kod žena i muškaraca je važna stavka u životu svakog pojedinca, a ozbiljnost problema ne treba zanemariti.

Libido se može nazvati željom za seksualnom aktivnošću, željom za intimnošću ili jednostavno seksualnom željom. Libido je sastavni deo ljudske seksualnosti i predstavlja želju za fizičkom i emocionalnom vezom sa drugom osobom.

Sigmund Frojd, otac psihoanalize, prvi je popularizovao koncept libida i smatrao ga ključnim aspektom ljudske psihe.

Nivo seksualne želje ili libida može biti nizak ili visok, a različit je i način na koji se manifestuje kod žena i muškaraca. Nizak libido nije retka pojava, ali postoji mnogo prirodnih načina za povećanje libida kod žena i muškaraca.

U nastavku su odgovori na najvažnija pitanja u vezi sa libidom.

Nizak libido: Najčešći uzroci

Libido može varirati i biti nizak ili visok. Nizak libido znači smanjenu seksualnu želju, dok visok libido ukazuje na jaku i čestu seksualnu želju.

Varijacije u libidu su normalne i zavise od mnogih faktora, uključujući biološke, emocionalne i socijalne faktore. Pojam nizak libido obuhvata situacije kada postoji smanjena ili nikakva želja za masturbacijom, seksualnim fantazijama i intimnošću sa partnerom.

Ne treba zanemariti činjenicu da svaki pojedinac ima drugačiji nivo nagona i normalno je da neki imaju viši, a da drugi imaju niži nivo nagona. Međutim, ako seksualna želja gotovo da ne postoji ili se ne manifestuje duže vreme, postoji šansa da je u pitanju smanjen libido.

Ovo je ključni aspekt ljudske seksualnosti koji može biti izuzetno problematičan za pojedince i njihove odnose.

Nizak libido ili hipoaktivni seksualni nagon znači retko ili potpuno odsustvo seksualne želje. Prevalencija hipoaktivnog libida varira između populacije i starosne grupe.

Prema studiji objavljenoj u časopisu „JAMA Internal Medicine“, procenjeno je da oko 15 odsto žena i 30 odsto muškaraca pati od niskog libida u Sjedinjenim Američkim Državama.

Uzroci niskog libida mogu biti različiti i uključuju psihološke i emocionalne aspekte, kao i fiziološke uzroke. Doktor Lori Broto, stručnjak za seksualno zdravlje, ističe da je emocionalni razlog često uzrok niskog libida.

Evo još nekih mogućih razloga:

– nepovoljno psihološko stanje osobe: stres, anksioznost, depresija

– nisko samopouzdanje

– prethodna trauma koja nije nužno povezana sa seksualnom željom ili aktivnošću

– hormonska neravnoteža: kod muškaraca smanjenje testosterona, a kod žena smanjenje estrogena

– neželjeni efekat lekova kao što su antidepresivi ili lekovi za visok krvni pritisak

– dijabetes

– srčana oboljenja

– neurološki poremećaji

– verske i društvene norme

– genitalne bolesti, postojanje polne infekcije

– trudnoća

Hipoaktivni libido je složeno stanje koje može imati ozbiljne posledice na fizičko i emocionalno zdravlje. Identifikacija uzroka i stručna intervencija mogu biti ključni za rešavanje ovog problema i poboljšanje seksualnog zdravlja.

Nizak libido kod žena

Na libido kod žena u velikoj meri utiče hormonska ravnoteža, odnosno nivo estrogena i progesterona. Istraživanja pokazuju da oko 32 odsto žena u nekom trenutku svog života iskusi smanjen libido.

Najčešći simptomi niskog libida kod žena su:

– smanjena emocionalna povezanost sa partnerom

– smanjena želja za intimnim razgovorima ili „sekstingom“

– smanjena vaginalna vlaga

– teškoće sa stimulisanjem seksualne želje

– smanjena želja za intimnim aktivnostima, ne nužno samo seksom

– smanjena osetljivost na erotske sadržaje

S obzirom na to da tokom menstrualnog ciklusa dolazi do promena u nivou određenih hormona, posebno estrogena i progesterona, nije neobično da se polni nagon menja tokom menstruacije.

Toliko je uobičajeno da u periodu nižeg nivoa navedenih hormona žena ne oseća preteranu seksualnu želju, niti želju za samozadovoljavanjem.

Međutim, ako takvo stanje potraje i nakon regulisanja ciklusa, može se raditi o drugim uzrocima.

Kao što smo ranije pomenuli, emocionalno stanje igra veliku ulogu u smanjenju libida, posebno kod žena. Ako postoje problemi kao što su pojačan stres, anksioznost, nekvalitetan i nedovoljan san i depresija, sve to može smanjiti nivo libida.

Emocije i stanje duha imaju veliki uticaj na seksualnu želju, pa su psihološki faktori često duboko povezani sa libidom.

Takođe je važno razmišljati o nekim prethodnim traumama ili stresorima koji su možda izazvali smanjenje libida kod žena. Može se raditi o neprijatnim seksualnim iskustvima ili o iskustvima koja su uticala na samopouzdanje i samorazumevanje.

Dakle, veliki uticaj imaju trenutna veza, komunikacija i nivo poštovanja od strane partnera. Otvorena i iskrena komunikacija o seksualnim potrebama i željama može poboljšati seksualni nagon.

Na libido kod žena mogu uticati kulturne i verske norme. Neke žene se mogu osećati posramljeno, depresivno ili posramljeno ako dožive seksualnu želju, što je prirodan proces u ljudskom telu. Skrivanje ovih prirodnih osećanja može izazvati psihičke probleme i probleme sa samopoštovanjem koji kasnije mogu dovesti do smanjenja libida.

Nivo libida može varirati u zavisnosti od fizičkog stanja i načina života. Ljudi koji često konzumiraju alkohol, duvan, drogu, ne jedu zdravo i ne vežbaju dovoljno mogu imati problema sa niskim libidom.

Libido kod muškaraca

Kod muškaraca, zdrav libido često predstavlja česte erekcije, pojačane seksualne fantazije, postojanje interesovanja za seksualni odnos i energiju za seksualne aktivnosti.

Kao i kod žena, na libido kod muškaraca mogu uticati različiti faktori – psihološki i fiziološki. Iako ne postoje apsolutna pravila, generalno se veruje da muškarci imaju veći libido od žena. Međutim, razlike su individualne i mogu varirati među pojedincima.

Ali to ne znači da kod muškaraca ne može doći do smanjenja libida. Uzroci su obično slični, samo što kod muškaraca na nivo libida utiče hormon testosteron. Ovaj hormon igra centralnu ulogu u regulaciji libida i igra ulogu u stimulisanju seksualnih fantazija, poboljšanju raspoloženja i povećanju energije, što sve doprinosi seksualnoj aktivnosti i interesovanju.

Sa povećanim nivoom, seksualni nagon kod muškaraca je pojačan, a sa smanjenim nivoom libido je nizak.

Smanjenje testosterona obično je praćeno jasnim simptomima kao što su:

– smanjenje energije

– gubitak mišićne mase

– povećanje telesne masti

– promene raspoloženja

– starenje (andropauza)

Nivo testosterona obično opada sa godinama, tako da nije neobično da muškarci gube seksualni nagon kako stare.

Pored prethodno navedenih faktora, visok stepen stresa ili anksioznosti može negativno uticati na muški libido. Stres iz svakodnevnog života, poslovne obaveze i drugi izazovi mogu smanjiti seksualni nagon.

Jedan od načina lečenja niskog libida kod muškaraca, posebno sa godinama, je hormonska terapija. Veliki uticaj ima i način života.

Kako povećati libido?

Kada problem sa smanjenim libidom nema medicinski uzrok, kao što je bolest ili teška hormonska neravnoteža, postoji nekoliko trikova za povećanje libida. Glavna stvar koja se savetuje jeste vođenje zdravog načina života, što za neke znači da se oslobode poroka poput cigareta, alkohola i droga.

Evo još nekoliko trikova za povećanje libida:

1. Fizička aktivnost i vežbanje

Redovna vežba može pomoći u povećanju libida. Razlog za to je činjenica da fizička aktivnost poboljšava cirkulaciju krvi i oslobađanje endorfina, hormona sreće, koji mogu pomoći u povećanju seksualne želje.

2. Zdrava ishrana

Ishrana bogata hranljivim materijama, poput voća, povrća, integralnih žitarica i nemasnih proteina, može pozitivno uticati na libido.

dr. Samanta Mark, nutricionista, prokomentarisala je šta muškarci treba da jedu da ne bi imali problema sa libidom.

„Hrana bogata antioksidansima i vitaminima može poboljšati ukupnu seksualnu funkciju“, rekao je Mark.

3. Smanjenje stresa

Stres, posebno hronični stres, može značajno smanjiti seksualni nagon. Smanjenje stresa i praktikovanje tehnika opuštanja, kao što su meditacija i duboko disanje, mogu pomoći da se povrati seksualni interes.

4. Zdrav san

Nedostatak sna može negativno uticati na libido. Razlog tome je pre svega hormonska ravnoteža, na koju upravo utiče dobar san. Hormonska ravnoteža je neophodna za pozitivan seksualni nagon.

5. Komunikacija i poštovanje u odnosu

Otvorena komunikacija sa partnerom o seksualnim potrebama i željama može pomoći u povećanju libida. Možete povećati emocionalnu vezu i intimnost razgovorom.

6. Terapija i konsultacije

Ako smanjeni libido izaziva ozbiljne probleme, konsultacija sa terapeutom ili lekarom može biti od pomoći. Ova terapija bi vam mogla pomoći da razumete gde leži problem i kako da ga najlakše rešite.

7. Prirodni afrodizijaci

Neki prirodni sastojci, kao što su ginko biloba, ginseng i mak, smatraju se afrodizijacima koji mogu pomoći u povećanju seksualne želje. Konsultujte se sa svojim lekarom pre konzumiranja, posebno ako koristite određene lekove.

Zaključak

Libido je važna komponenta ljudske seksualnosti, tako da je razumevanje njegovih uzroka i varijacija ključno za održavanje seksualnog zdravlja i zadovoljstva.

Važno je naglasiti da smanjeni libido ili druge seksualne probleme ne treba shvatiti kao tabu temu; Profesionalna pomoć i podrška dostupna je onima koji se suočavaju sa ovim izazovima. Individualizovanim pristupima, promenom načina života i otvorenom komunikacijom moguće je postići ravnotežu i poboljšati seksualnu želju i povećati libido.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare