Nutricionistkinja Novaka Đokovića: Šta treba da jedemo pre, a šta posle treninga

Lifestyle 25. apr 202411:50 15 komentara
Victor Joly/DPPI / Shutterstock Editorial / Profimedia

Ishrana sportista je veoma bitan deo njihovih života, te uopšte ne čudi što se i Novak Đoković 2010. godine odrekao glutena, mlečnih proizvoda i rafiniranog šećera, a smanjio je i unos crvenog mesa.

Danas konzumira isključivo hranu biljnog porekla, pa se tako na njegovom meniju nalazi puno voća, žitarica, kinoe, priniča i slatkog krompira.

„U prvom delu dana jedem mnogo voća. Ne volim da jedem hranu koja zahteva mnogo energije za varenje jer mi je potrebno mnogo energije za trening“, objasnio je Đoković Grejemu Bensingeru prošle godine.

Đoković dan počinje toplom vodom i limunom, a onda pije sok od celera. Zatim sledi zeleni smuti bogat hranljivim materijama i algama. To je u skladu sa onim što nutricionistkinja Nevena Veselinović savetuje sportistima, kako rekreativcima, tako i profesionalnim.

„Ako želite da smanjite masne naslage, moja preporuka je da za doručak birate kombinaciju biljnih proteina (protein u prahu) i vlakana (tamno lisnato povrće). Izbegla bih bobičasto voće“, rekla je nutricionistkinja.

Onima koji žele da povećaju mišićnu masu, savetuje se da se za doručak okrenu ovsenim pahuljicama, bobičastom voću i proteinskom prahu (0,9 grama po kilogramu telesne težine).

Važna je i hrana nakon treninga

Ona kaže da se najveće greške vezane za ishranu sportista javljaju posle iscrpljujućih treninga.

„Prva stvar koju uzmete posle treninga umnogome utiče na to kako ćete uticati na izgradnju mišića i sprečiti upale. Posle treninga treba konzumirati zeleni sok, vodu, limun, đumbir. Odmah nakon toga potrebno je dopuniti iscrpljene rezerve, a urme ili banane vam mogu u tome pomoći. Uopšte ne preporučujem čokoladu, čak ni proteinske pločice sa čokoladom jer sadrže dodatni šećer“, objasnila je nutricionistkinja.

Tokom dana preporučuje kombinaciju biljnih proteina -žitarice kao što su kinoa, amarant, heljda i zeleno lisnato povrće, crveno sočivo ili edamame i vlakana.

Za večeru možete izabrati salate od mikro začinskog bilja i klica, kao i tofu sir i mahunarke.

Nevena Veselinović je bila jedan od učesnika panela „Od nule do heroja“ sa konceptima na bazi biljaka koji je održan prošlog vikenda na Weekend Food Festivalu u Rovinju.

„Ne treba imati predrasude o tome da biljna ishrana nema dovoljno proteina i gvožđa. To je oblik ishrane koji ima toliko pozitivnih aspekata. To sam shvatila pre dvadesetak godina kada sam prestala da konzumiram meso, mleko ili jaja“, rekla je nutricionistkinja, a prenosi index.hr.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare