Osam razloga zašto je emocionalna inteligencija važnija od IQ-a za uspeh na poslu
Mnoge kompanije u opisu posla za buduće saradnike kao neophodne osobine navode odličnu komunikaciju, rešavanje problema i liderske veštine. Ove tri veštine ukorenjene su u jednoj fundamentalnoj sposobnosti - emocionalnoj inteligenciji.
Emocionalna inteligencija (EQ) na radnom mestu se često navodi kao ključni faktor uspeha. Čak, možda ste i čuli da se kaže da je važnija od koeficijenta inteligencije (IQ). Jedna studija pokazala je da 90 odsto zaposlenih koji ostvaruju dobre rezultate ima natprosečnu emocionalnu inteligenciju.
Šta je emocionalna inteligencija?
Prvo, važno je objasniti šta taj pojam tačno znači. Definiše se kao sposobnost pojedinca da identifikuje, razume i upravlja sopstvenim emocijama, kao i emocijama drugih oko sebe.
Kada je reč o radnom okruženju, oni koji imaju visoku emocionalnu inteligenciju ovu sposobnost mogu koristiti za upravljanje konfliktima, efikasnu komunikaciju i empatiju sa kolegama kako bi poboljšali poslovni učinak.
8 ključnih prednosti emocionalne inteligencije na radnom mestu
Poboljšan timski rad
Zahvaljujući snažnom osećaju samosvesti, samoregulaciji i odličnim društvenim veštinama, emocionalno inteligentni radnici su vešti u timskom radu i odlični su timski igrači. Oni rade sa najboljim namerama, otvoreni su za nove načine rešavanja problema i nemaju problem da dele uspehe drugih.
Fleksibilniji procesi
Emocionalno inteligentni zaposleni su veoma fleksibilni i prilagodljivi na dinamičnim radnim mestima. Oni prepoznaju kada uspostavljeni procesi ne daju željene rezultate i vešti su u predlaganju i razvoju novih načina kako treba raditi stvari da bi se postigli najbolji rezultati.
Generalno, oni sa visokim nivoom emocionalne inteligencije mogu efikasno i sa lakoćom da upravljaju svim aspektima svog radnog života.
Poboljšano korisničko iskustvo
Odlične društvene veštine i empatija su dobitna kombinacija kada je u pitanju pružanje odličnog korisničkog iskustva. Emocionalna inteligencija je odličan atribut za izgradnju odnosa i održavanje najboljeg interesa klijenta na umu.
Pošto su u stanju da se lako stave u tuđe cipele, emocionalno inteligentni ljudi takođe mogu da identifikuju načine da poboljšaju korisničko iskustvo.
Zdravije, dinamičnije radno okruženje
Emocionalno inteligentni ljudi mogu da komuniciraju sa drugima na zdrav, konstruktivan način, što pomaže u povećanju produktivnosti na radnom mestu. Takođe, u stanju su da podignu moral kada je to potrebno jer mogu lako da čitaju emocije drugih.
Rano uočavanje problema i prepreka
Oni sa visokim stepenom emocionalne inteligencije svesni su šta se dešava oko njih i mogu uočiti probleme pre nego što postanu problem. Na primer, mogu da primete suptilne znakove da se kolega muči ili da se ne angažuje i mogu im pomoći da iznesu sve pritužbe ili probleme koje imaju.
Takođe su dovoljno samouvereni da postavljaju pitanja direktno drugima bez straha od kritike ili odbijanja kako bi sprečili da mali problemi postanu štetni kasnije.
Bolje stope zadržavanja zaposlenih
Oni koji rade u okruženju sa emocionalno inteligentnim liderima i kolegama verovatnije će ostati u tim organizacijama jer mogu da izbegnu međuljudske sukobe, uživaju u zdravoj ravnoteži između posla i privatnog života i napreduju u karijeri.
Smanjen stres na radnom mestu
Pošto emocionalno inteligentni ljudi mogu efikasno da regulišu svoja osećanja i emocije, manje su skloni da osećaju da su pod stresom na radnom mestu. Oni ne dozvoljavaju da se poveća pritisak i mogu da komuniciraju sa relevantnim ljudima o svom poslu ili bilo kojim drugim pitanjima vezanim za posao.
Njihova otporna priroda takođe im omogućava da bolje podnose stres, što im daje više prostora da nesmetano izvršavaju svoje obaveze.
Bolja komunikacija na radnom mestu
Na emocionalno inteligentnim radnim mestima, nema mesta za uvredljive e-poruke ili podrugljive komentare. Emocionalno inteligentni zaposleni mogu da vide pogrešne komunikacije onakvima kakvi jesu i sagledaju stvari iz drugih perspektiva.
Kada se pojave problemi, oni su u stanju da osmisle zdrave i produktivne odgovore umesto da ispoljavaju svoje frustracije na nekontrolisan način.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare