Pet najvećih večernjih „grehova“ osoba koje su na dijeti

Lifestyle 15. dec 202107:06 0 komentara
Shutterstock

Možda nesvesno radite određene stvari koje nikako ne mogu da vam pomognu da izgubite višak kilograma koji vam tako smetaju. Samo male promene i smanjen unos kalorija mogu pomoći, a istraživanja pokazuju da je važno ne samo kada jedete, nego i što jedete. Od nesvsnog gutanja hrane do kasnog odlaska na počinak, evo nekoliko stvari koje nikada ne biste trebalo da radite nakon 17 časova.

1. Zadovoljavate se hranom kasno uveče

Imate li baš jaku želju da čim padne mrak pojedete sve što imate u kući, sladoled s jagodama ili tvrdi sir s maslinama, valja istaći da niste sami, a još je važnije spomenuti da odbacivanje ovih navika može proći mnogo lakše nego što mislite. Dijeta znači da morate da se kontrolišete i jedete manje, samim tim možemo zaključiti da verovatno ne jedete dovoljno preko dana, što uzrokuje prejedanje uveče.

Kako biste to sprečili, pazite da jedete dovoljno tokom dana, jer ćete tako imati manje želje za hranom uveče, a ako se izgladnjujete tokom dana, veće su šanse da ćete se prejesti uveče, pojasnila je Nikol Stefanov, dijetetičarka iz Njujorka. Možda vam se čini kontraproduktivno jesti puno tokom dana ako ste na dijeti, ali to se odnosi na balansirane obroke, pune nutrijenata, a s malo kalorija. Dodajte obrocima proteine i vlakna kako u 17 sati ne biste mislili samo na hranu.

2. Sve što jedete dolazi iz kesice

Nemojte jesti namirnice koje su u vrećici, navodi Rut Hjuston, autorka knjige „Jedite pametno i gubite kilograme“. Upravo tako rizikujete da pojedete mnogo više nego što ste planirali, pa je dobra ideja da izvadite količinu namirnica iz pakovanja koje želite da pojedete, a tu istu vrećicu stavite daleko od očiju.

Setite se samo kako to obično biva kada jedete čips – jedete dok ne ispraznite vrećicu, a možete uz to da tražite programe na daljinskom ili razgovarate telefonom. Pre nego što to shvatite, pojeli ste kalorija koliko sadrži jedan kvalitetan kompletan obrok. Umesto nesvesnog žvakanja, napravite plan šta će sve biti uključeno u večernji obrok i to stavite sa strane. Ugasite TV i mobilni dok jedete i samo – jedite, navodi dijetetičarka Džulija Stivens.

3. Dugo ostajete budni

Ovogodišnja studija, objavljena u magazinu American Journal of Clinical Nutrition, povezala je želju za hranom kasno uveče s neuspešnim mršavljenjem i povišenim nivooom triglicerida. Što duže ostajete budni, to ćete verovatno kasnije i jesti. Uz to, većina nas ipak neće posegnuti za zdravim namirnicama uveče. Naravno, ako ste gladni, morate jesti. Ali ako se naviknete da odlazite na počinak u isto vreme svako veče, možete sprečiti ove posledice. Kada nemamo jasnu strukturu i rutinu, imamo više vremena za grickanje, bilo da vam je dosadno ili se radi o navici. Uvedite novu naviku kada ćete namestiti alarm da vas svaki dan u isto vreme podseti da je vreme za spavanje.

Ako ste jeli neposredno pre odlaska u krevet, možete imati i problema sa snom, pa je savet stručnjaka da poslednji obrok odvojite od odlaska u krevet i jedete najkasnije do sat vremena pre odlaska na počinak. I u ovom slučaju je važno da pazite što jedete, a namirnice bogate vlaknima, šećerom i mastima mogu uveliko negativno da utiču na san. Isto tako se može javiti i pojačano lučenje želudačne kiseline koja će stvarati probleme. Manjak sna je pritom u brojnim studijama povezan s nakupljanjem kilograma, pa je lako zaključiti šta treba da radite ako pazite na liniju. A kako biste bolje spavali, isključite mobilni i TV, jer ta vrsta svetlosti vas može razbuditi. Radije meditirajte ili čitajte knjigu.

4. Preskačete ugljne hidrate uveče

Može biti primamljivo preskakati ih uveče, ali onda su velike šanse da ćete ostati gladni i stalno želeti još. Ugljeni hidrati daju gorivo telu i mozgu, pomažu apsorpciju određenih nutrijenata i zasni su. Ako ih potpuno izbacite iz ishrane možete osećati stalnu glad i tako jesti mnogo više, a posebno uvečer. Pazite da vas večera zasiti, a ona može biti zdrava ako pazite koliko čega u obrok dodajete.

5. Otvarate frižider bez plana

Fizička glad nije jedni razlog zašto jedemo, hrana nam pruža i utehu, a zato volimo da jedemo kada smo pod stresom ili kada nam je dosadno. Niti jedan od ovog razloga nije pogrešan, ali morate imati plan kako biste mogli i kilograme da držite pod kontrolom. Za početak iz kuće izbacite svu hranu koja je procesuirana i napunite frižider i špajz alternativama poput oraha, voća i proteina kako biste upravo njih našli kada otvorite vrata, prenosi Ordinacija.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!