U slučaju da nešto nije u redu sa hranom koju ste naručili, ljubazno, ali direktno objasnite u čemu je problem. Ne čekajte predugo, i ne jedite jelo koje ne volite jer će vam biti teže da objasnite da vam se to jelo ne sviđa...
Francuski kuvar Pol Bokuz ostaće zauvek upamćen kao jedan od velikana koji je naterao ljude da drugačije razmišljaju o restoranima, finoj trpezi i ulozi kuvara u restoranu.
Francuski kuvar veka revolucionarno je izašao iz kuhinje u trpezariju da dočeka goste i demistifikuje put hrane od proizvodnje do krajnjeg potrošača, u ovom slučaju gosta restorana. Bokuzeu je samopromocija išla kao od šale, a mnogi kuvari su usvojili njegov način komunikacije i izgradili poverenje gostiju.
Danas slavni kuvari imaju emisije sa kulinarskim temama i one su univerzalno popularne, a čekanja na mesto u restoranima gde rade ili ih poseduju, poznatim kao hramovi gastronomije su mesecima unapred rezervisana.
Stari dobri moto da je gost uvek u pravu polako bledi, a ponekad nije ni važno da je hrana primamljiva – sve dok šalje poruku, tera na razmišljanje, kritikuje, piše Punkufer.hr.
Pravila restorana i prava gostiju
Ako želite da jedete prvo desert, pa predelo pa glavno jelo, restoran to treba da poštuje, ma koliko zahtev izgledao sumanutim. Naravno, ako dolazite po unapred pripremljeni meni sa velikom grupom, možda ćete biti odbijeni.
Slobodno razgovarajte sa konobarima o tome gde biste želeli da sednete, a ako stolovi nisu rezervisani, vaše je pravo da izaberete sto.
Recite bez ustezanja da ne želite da sedite pored toaleta ili u bašti, ali imajte na umu da možda nećete dobiti mesto koje želite u slučajevima kada želite da sednete za veliki sto za šestoro, a samo ste vas dvoje.
Vaše je pravo da tražite da vam hrana koju ste platili bude pripremljena za poneti, ako iz bilo kog razloga ne možete ili ne želite da je jedete u restoranu i za to ne morate da nudite objašnjenje.
A i u slučaju da ne razumeju, treba da poslušaju vaše želje, Isti slučaj je i kada se žalite da vam se sto klima ili da vam je viljuška pala na pod i da vam treba nova.
Kako da se žalite?
Koji je put ispravan, teško je reći; u ugostiteljstvu mnogo toga ostaje u sivoj zoni, kao i svuda gde je mnogo faktora vezano za individualni utisak.
Problem je u detaljima koji nigde nisu napisani, ali na sreću ima zdravog razuma, pristojnosti i dobrog vaspitanja, koji u većini slučajeva otvaraju mnoga vrata. Ako de ne obratite konobaru, možete pričati sa menadžerom ili vlasnikom.
U slučaju da nešto nije u redu sa hranom koju ste naručili, ljubazno, ali direktno objasnite u čemu je problem. Ne čekajte predugo, niti jedite jelo koje ne volite jer će vam biti teže da objasnite da vam se to jelo ne sviđa.
Bez oklevanja, objasnite šta vam se ne sviđa i predložite rešenje: bilo da nećete platiti, želite novo jelo – ili drugo jelo. Pritom, imajte na umu da za neukus nije kriv konobar. U slučaju da je nezainteresovan ili mislite da je nepristojan, tražite nadređenog.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare