
Iako ne razmišljaju svi o tome, izgledi prodavnica su dizajnirani da vas podstaknu da potrošite više.
Prodavnice su pažljivo dizajnirane da utiču na vaše kupovne navike. Raspored proizvoda, od voća i povrća na ulazu do osnovnih namirnica koje se nalaze na suprotnom kraju prodavnice, nije slučajan. Student arhitekture otkrio je tajne izgleda supermarketa na TikToku.
Rivs Koneli je podelio svoja zapažanja o psihološkim trikovima i marketinškim strategijama koje supermarketi koriste da utiču na vaše iskustvo kupovine, piše Mirror.
Psihološki uticaj na kupce
Dizajn supermarketa je pažljivo osmišljen, sa fokusom na mesto gde će proizvod biti postavljen kako bi se uticalo na vaše odluke o kupovini.
Na primer, voće i povrće se često stavlja na ulaz, tako da možete prvo da uzmete zdravu hranu. Na taj način, kasnije, kada uzmete nešto nezdravo, osećaćete se manje krivim jer ste nešto zdravo, već stavili u korpu.
Mleko i jaja se namerno stavljaju na sam kraj prodavnice, a Koneli objašnjava zašto.
„Morate da prođete pored drugih rafova sa namirnicama da biste došli do njih. Oni se postaraju da na kraju rafa ima mnogo nezdravih opcija poput grickalica i gaziranih pića, tako da ih možete slučajno uočiti i uzeti dok idete po mleko i ostalo“, kaže on
Takođe je dodao da se nije mislilo samo za odrasle, već i na mlađe kupce.
Koneli objašnjava: „Žitarice su postavljene u nivou očiju dece tako da ih je lakše primetiti, dok su zdravije opcije postavljene visoko na polici.
Prodavnice su kao lavirint
Proizvodi na kasi su takođe tu s razlogom, tako da ne izlazite iz prodavnice a da usput ne kupite nešto drugo. Takođe, možda ste primetili da bez obzira koliko često posećujete svoju omiljenu prodavnicu, često se osećate izgubljeno i da vam je teško da pronađete ono što vam je potrebno.
Rivs tvrdi da to nije slučajno. Prodavnice su namerno uređene kao lavirint. Takođe je objasnio da trgovci na malo znaju da ove taktike vremenom postaju manje efikasne kako kupci saznaju gde se sve nalazi. Zato redovno premeštaju proizvode na druge rafove kako bi vas zbunili i naterali da istražujete prodavnicu duže nego što ste planirali, prenosi Net.hr.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas
Oglas