I roboti mogu da dobiju otkaz – u Japanu

SciTech 16. jan 201913:18 > 13:19
Shutterstock

I robotima je danas teško da zadrže posao, a primer za to je japanski Henn-na "Strange" Hotel, koji se rešio polovine od 243 robota, jer su pravili više problema od onih koje su mogli da reše.

U funkciji više nije robot u obliku lutke pod nazivom Čuri, a koji je bio asistent u svakoj hotelskoj sobi.

Siri, Gugl asistent i Aleksa mogu da odgovaraju na pitanja o radnom vremenu mesta koje ljudi žele da posete, a Čuri to ne nije mogao.

Roboti na recepciji su takođe zamenjeni jer su ljudi morali da fotokopiraju pasoše gostiju umesto njih.

Robotski nosači prtljaga su mogli doći do 24 sobe, a hotel ima više od 100 soba. U uslovima kiše i snega nisu bili funkcionalni, a često su se zaglavljivali dok su prolazili jedan pored drugog.

Glavni hotelski robot nije mogao da odgovori na pitanja o rasporedu letova, kao ni o obližnjim turističkim atrakcijama.

Mnogi roboti koji su povučeni iz upotrebe su bili u službi godinama, zbog čega su prevaziđeni, prenose japanski mediji.

Hotel je odlučio da ih ne zamenjuje novim, nego da njihove poslove poveri ljudima, posebno zbog kompleksnih pitanja koje gosti imaju.