Ko je na kojoj mreži u Srbiji: Svaki sedmi na Fejsbuku stariji od 60 godina

SciTech 02. apr 202320:13 3 komentara
REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Najpopularnija društvena mreža u Srbiji i dalje je Fejsbuk sa 3,1 milion profila, a svaki drugi korisnik ima više od 40 godina. Broj korisnika Instagrama u Srbiji dostigao je tri miliona, od kojih čak 70 odsto pripada populaciji mlađoj od 39 godina, pokazuju podaci tih socijalnih mreža za decembar 2022. godine.

Najveći broj korisnika Instagrama u Srbiji, a računaju se samo stariji od 13 godina, dolazi iz starosne grupe od 20 do 29 godina (35,7 odsto). Udeo muškaraca te starosne dobi u ukupnom broju korisnika je 38,3 odsto, dok je procenat žena u toj populaciji nešto niži i iznosi 33,3 odsto.

Povezane vesti:

Skoro četvrtina (23,07 odsto) korisnika Instagrama ima između 30 i 39 godina starosti, slede oni iz starosne grupe od 40 do 49 godina (16,35 odsto), a zatim najmlađi (od 13 do 19 godina), kojih je 11,5 odsto u odnosu na ukupan broj. Populacija iznad 50 godina čini 13,38 odsto svih korisnika, a među njima je 5,17 odsto starijih od 60 godina.

Među onima koji imaju više od 60 godina znatno popularniji je Fejsbuk, o čemu govori podatak da toj starosnoj grupi pripada skoro svaki sedmi korisnik (13,3 odsto) te društvene mreže u Srbiji, što je rast od 1,1 odsto u odnosu na decembar 2021. godine. S druge strane, udeo populacije koju čine mlađi od 19 godina i dalje je u padu i sada iznosi tek 2,76 odsto (godinu dana ranije 3,2 odsto) u odnosu na ukupan broj korisnika Fejsbuka.

Samo u Crnoj Gori Instagram popularniji od Fejsbuka

Najviše korisnika društvene mreže Fejsbuk u regionu, posle Srbije, ima Hrvatska – 1,9 miliona, sledi Bosna i Hercegovina sa 1,5 miliona, Albanija ima 1,2 miliona, a Slovenija milion. Fejsbuk nalog u Severnoj Makedoniji ima 992.600 korisnika, a u Crnoj Gori 304.000.

I Instagram ima najviše korisnika u Hrvatskoj (1,5 miliona), slede Bosna i Hercegovina i Albanija sa po 1,1 milion, zatim Severna Makedonija (774.000) i Slovenija (673.700), dok je najmanji broj korisnika te društvene mreže registrovan u Crnoj Gori – 380.400.

Najviše korisnika Fejsbuka ima između 30 i 39 godina (24,53 odsto), onih koji pripadaju starosnoj grupi od 20 do 29 godina je 22,85 odsto, dok je udeo populacije starije od 40, a mlađe od 49 godina 21,67 odsto. Udeo korisnika Fejsbuka starih između 50 i 59 godina u Srbiji je 14,9 odsto.

Društvena mreža Tviter u Srbiji ima 610.000 korisnika, LinkedIn 1,2 miliona, a Snepčet 1,8 miliona, pokazuju podaci koje su objavile te socijalne mreže. Broj korisnika Jutjuba u Srbiji je pet miliona, dok aplikaciju Vajber koristi 5,7 miliona vlasnika pametnih telefona.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare