Fosil dinosaurusa biljojeda otkriven na britanskom ostrvu Vajt

SciTech 10. jul 202413:57 0 komentara
John Sibbick/Handout via REUTERS

Fosilni ostaci biljojednog dinosaurusa koji je lutao našom planetom pre 125 miliona godina otkriveni su na britanskom ostrvu Vajt, a za koje naučnici veruju da predstavljaju najpotpuniji novi primerak pronađen u Britaniji u 100 godina.

S težinom velikog mužjaka američkog bizona, od oko 900 kilograma, taj biljojedni dinosaurus je vrlo verovatno živeo u krdu, smatra Džeremi Lokvud, doktorand na Univerzitetu Portsmut koji učetvuje u iskopavanju.

Dinosaurus, koji ima 149 kostiju, pronađen je na liticama zaliva Kompton, na ostrvu Vajt, nasuprot južne obale Engleske. Pronašao ga je 2023. kolekcionar Nik Čejs, koji je u međuvremenu preminuo.

Dinosaurus je nazvan „Comptonatus chasei“, u čast i spomen na Čejsa.

University of Portsmouth/Handout via REUTERS

„Nik je imao nos za otkrivanje kostiju dinosaurusa. Ovo je zaista vrlo vredan pronalazak koji nam pomaže da razumemo više o raznim vrstama dinosaurusa u Engleskoj u ranoj kredi“, rekao je Lokvud koji je upravo o tome izdao rad u časopisu The Journal of Systematic Palaeontology.

Na istom ostrvu su 2022. pronađeni ostaci najvećeg evropskog dinosaurusa mesojeda, takođe iz razdoblja rane krede, koji je bio duži od 10 metara i koji pripada grupi dinosaurusa zvanih spinosaurusi.

PROČITAJTE I:

Budi prvi ko će ostaviti komentar!