„Napravljen veliki korak sa ajfonom 16“: IT konsultant podsetio i na neke stare revolucionarne uređaje

SciTech 12. sep 202420:24 19 komentara

Kada je reč o tehnologiji, proizvodi kompanije Epl se uvek željno iščekuju. Pa i doslovno, ljudi stoje u redu ispred prodavnica na dan lansiranja najnovijih modela Ajfona. Njihov poslednji novitet je Ajfon 16 za koga navode da je dizajniran za veštačku inteligenciju.

Direktor kompanije „I NET“ I IT konsultant Vojislav Rodić u studio N1 doneo je prvi vokmen iz ’79 i Palm pilot iz ’99, da bi ilustrovao napredak tehnologije.

„Suvlasnik Sonija je došao do zaključka da mu je predugo da putuje avionom bez muzike, sledećih 20 godina je to bio način kako smo nosili muziku. U Palm pilotu je bila adresa, kalendar, ekran nije bio osetljiv. Prvi ajpod se pojavio 2001. godine, a prvi ajfon 2007. godine“, kaže Rodić.

Kada se prvi ajfon pojavio, kaže on, „mnogi su pomislili da je to ajpod sa opcijom telefoniranja“.

„Mada je on dizajniran prvenstveno kao telefon. To je apsolutno bila revolucija“, kaže on.

Govoreći o padu akcija Epla u toku same prezentacije novog ajfona, kaže da se pretpostavlja da je to posledica ogromnih očekivanja od primanja veštačke inteligencije.

„Mnogi imaju utisak da to sve ide presporo. Kad su videli da je težište na primeni veštačke inteligencije, akcije su pale za oko jedan odsto, a za par dana su se vratile. Epl je firma koja u tišini razvija neke stvari i onda gromoglasno najavi na nekom od svojih događaja. ’85 je bio prvi Mekintoš, željno uščekivani događaji, prezentacije, uvek se strogo čuvalo šta će biti glavno, ali bi se malo puštali abrovi u digitalnoj javnosti da bi se dizala temperatura“, navodi Rodić.

Epl se, kaže on, „ništa nije čuo o veštačkoj inteligenciji“.

„Smatralo se da kasne, potpisali su ugovor sa OpenAI sa idejom da ono što ne može da uradi Epl inteligencija, da se za to bukvalno angažuje onlajn u trenutku izvršena OpenAI, s tim što će vlasnik telefona biti taj koji će da odluči da li hoće ili neće. Mnogi ljudi misle da se sve dešava tu gde drže telefon u ruci, to je u stvari jedna špijunka kroz koju gledate u nečiji oblak“, kaže on.

On ističe da će veliki deo tih aktivnosti, prema onome što su sada predstavili, zahvaljujući novim procesorima, većoj brzini, većoj memoriji, moći da se obavlja na samom telefonu, a onda za neke stvari ići u Epl oblak ili OpenAI ili Oracle.

„Suština je da će se veliki deo funkcija obavljati na samom telefonu, to je namenjeno poslovnim klijentima, nisu baš mnogo srećni da imate uređaj koji je povezan na nečiji servis, pa obavljate razne analize tržišta, voleli bi da to bude bliže njima, još ako može da bude veći deo na uređaju, još ako znate šta je tu, a šta drugde, to je za poslovne klijente optimalna varijanta“, kaže Rodić.

Ako je to obećanje kako su najavili, smatra on, „sigurno je napravljen veliki korak i pravo korišćenje onoga što zovemo veštačka inteligencija“.

„Dođete u nepoznat grad, vidite restoran, a niste imali vremena pre toga da istražujete, uperite telefon u restoran, dobijete meni i sa raznih drugih platformi kakvi su utisci drugih posetilaca preko kamere i to na telefonu odmah. To će prosečan korisnik da oseti, u bezbroj aplikacija koje je do sada koristio dodatnu funkcionalnost“, kaže on.

Osvrnuo se ponovo na pad cene akcija.

„Kad su predstavljanje videli oni koji drže cene akcija, pomislili su evo i ovi su se uhvatili za veštačku inteligenciju i to među poslednjima, međutim, kad je malo došlo do svesti na koji način koriste nove mogućnosti skočile su opet akcije“, kaže.

Ranije je, kaže, takmičenje među proizvođačima bilo u kvalitetu kamere.

„Dostigla je tačku gde ne možemo da razlučimo koliko je više piksela bolje, jer ne vidimo razliku“, kaže.

Sada će se takmičiti, navodi, „upravo u primeni principa veštačke inteligencije“.

„Takozvane, ja uvek kažem takozvane, sve što mi zovemo veštačka inteligencija je delić delića onoga što će uslediti, ali ne u dalekoj budućnosti, i to karakteristično za razvoj veštačke inteligencije – skokovit napredak“, objašnjava Rodić.

Govoreći o ceni, koja se kreće od 800 do 1.200 dolara, kaže da je „28 odsto prodaje ajfona u Kini, a 35 u SAD“.

„Odmah sledećeg dana Huavej je izbacio svoj model iz tri dela, cena je 2.800 dolara, kome je sad to namenjeno“, kaže on.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare