NASA se i zvanično oprostila od robotskog helikoptera Ingenuity, on sada ima novu ulogu

SciTech 17. apr 202422:10 7 komentara
Wikipedia/NASA/JPL-Caltech/ASU/Simeon Schmauß

Iako je na početku ideja bila da misija Ingenuityja traje samo 30 dana, ovaj mali helikopter iznenadio je sve.

NASA-in robotski helikopter Ingenuity za istraživanje Marsa koji je američka svemirska agencija u veljači 2021. uputila na taj planet, poslao je svoju posljednju poruku na Zemlju i sada će služiti kao fiksna jedinica za prikupljanje podataka o površini Crvenog planeta, objavljeno je u utorak.

Pročitajte još:

Godine 2021. Ingenuity je postao prva motorizirana letjelica koja je sletjela na neki drugi planet, čime je dokazano da je moguće letjeti u atmosferi Marsa, gdje je gustoća zraka vrlo rijetka u usporedbi sa Zemljinom.

Wikipedia/NASA/JPL-Caltech/ASU/Simeon Schmauß

Ingenuity teži samo 1,8 kg i više nalikuje na dron. To je letjelica na solarni pogon koja podsjeća na kutiju s četiri noge i dva rotora, a svoj prvi revolucionarni let realizirala je u travnju 2021. godine, lebdeći na visini od oko jednog metra iznad površine Marsa punih 39 sekundi. NASA je taj podvig usporedila s povijesnim letom braće Wright na Zemlji 1903. godine.

U početku, NASA je planirala 30-dnevnu misiju u kojoj je helikopter trebalo da leti samo pet puta, ali se to razvilo u skoro trogodišnji naučni poduhvat sa 72 leta koja su pokrivala rastojanje 14 puta veće od prvobitno planiranog.

Ingenuiti je do sada prešao ukupno oko 17 kilometara i leteo na visini od 24 metra. Na Mars je stigao u februaru 2021. na roveru Perseverance.

Dugo zbogom, napisao je Ingenuiti tim na Ks. Ingenuiti tim je dobio poslednju poruku o robotskom helikopteru koji će sada služiti kao platforma za testiranje i prikupljati podatke koji bi mogli da doprinesu budućim istraživačima Crvene planete.

Dugovečnost Ingenuitija je neverovatna, posebno ako se ima u vidu da je morala da ‘preživi’ ledene noći na Marsu, grejući se solarnim panelima koji su punili njegove baterije tokom dana.

Ingenuiti se suočio sa „hitnim sletanjem“ tokom svog pretposlednjeg leta i izgubio je kontakt sa roverom Perseverance tokom njegovog konačnog spuštanja 18. januara. Iako je kontakt ostvaren sledećeg dana, slike su otkrile oštećenje jedne od lopatica rotora od ugljeničnih vlakana, verovatno usled udara o površinu Marsa.

NASA je u ponedeljak saopštila da traži načine da što brže i jeftinije vrati kamenje koje je prikupio Perseverance na Marsu na Zemlju, posebno nakon kritika na račun finansiranja misije.