Otisci dinosaurusa stari 100 miliona godina otkriveni u bašti restorana u Kini

SciTech 19. jul 202212:40 0 komentara
Shutterstock/ilustracija

Otisci stopala dinosaurusa, stari 100 miliona godina, otkriveni su u jugozapadnoj Kini u otvorenom dvorištu restorana u Lešanu, u provinciji Sečuan.

Nekoliko kamenih jama zapravo su otisci dva sauropoda, vrste dinosaurusa koji su živeli tokom perioda rane krede, rekla je paleontološkinja i profesorka na Kineskom univerzitetu za geonauke Lida Ksing.

Njen tim potvrdio je otkriće u subotu, koristeći 3D skener, prenosi CNN.

Sauropodi, poznati po dugim vratovima i repovima, bili su najveće životinje koje su ikada hodale Zemljom. Mogli su da narastu do veličine tri školska autobusa i bili su toliko teški da se pod njima treslo tlo dok su hodali.

Dva sauropoda koja su ostavila otiske stopala verovatno su bila dugačka oko osam metara, rekla je Ksing.

Iako je mnogo fosila dinosaurusa iz perioda jure otkriveno u Sečuanu, pronađeno je mnogo manje fosila iz perioda krede. Ksing je rekla da je period krede „zlatno doba dinosaursa“ i da je „ovo otkriće kao deo slagalice koji opisuje period krede u Sečuanu i svedok je raznolikosti dinosaurusa“.

Brzi razvoj Kine poslednjih decenija otežao je paleontologiju, proučavanje drevnog života putem fosilnih zapisa.

„Retkost je naći fosile u gradu, jer su svi prekriveni zgradama“, izjavila je Ksing.

Njen tim ima za cilj da poseti mesta potencijalnih otkrića u roku od 48 sati od prijema izveštaja, iz straha da bi „u roku od nekoliko dana mogli biti uništeni građevinskim radovima“.

Pre nego što je na njoj izgrađen restoran, lokacija je korišćena kao farma pilića, pa su otisci dinosaurusa bili zatrpani slojevima prljavštine i peska, što ih je štitilo od erozije i oštećenja.

Prljavština je uklonjena tek pre godinu dana kada je restoran otvoren, a vlasniku se dopao prirodan izgled neravnog kamena, pa ga je ostavio netaknutim umesto da ga izravna cementom.

Rezultat toga je dobro očuvan otisak dinusaursa, rekla je Ksing.

„Kada smo stigli, otkrili smo da su otisci veoma duboki i prilično očigledni. Da se ovo desilo pre deset godina, niko mi ne bi poslao fotografije otisaka za koje sumnja da je napravio dinosaurus. Ali sada dobijam dosta fotografija od građana i svake godine potvrđujem nekoliko otisaka“, rekla je ona.

Budi prvi ko će ostaviti komentar!