Otkrivena velika lična biblioteka Čarlsa Darvina

SciTech 12. feb 202413:53 1 komentar
Shutterstock/ShutterStockStudio

Velika lična biblioteka uticajnog prirodnjaka i biologa Čarlsa Darvina prvi put će biti objavljena u celini, onlajn.

Naučnici kažu da zbirka knjiga, od kojih je većina ranije bila nepoznata ili neobjavljena, ukazuje na „izuzetan obim” Darvinovog istraživanja.

Katalog od 300 stranica će detaljno predstaviti naučnikovu ličnu kolekciju knjiga, koja se sastoji od 7.400 naslova i 13.000 tomova.

Prethodne liste su uključivale samo 15 odsto biblioteke. To je uključivalo knjige, pamflete i časopise o temama kao što su biologija, geologija, filozofija, psihologija i religija, kao i umetnost, istorija i putovanja.

Među novootkrivenim radovima je i nemački časopis sa prvom poznatom fotografijom bakterije.

Većina radova je na engleskom, iako je polovina objavljena na drugim jezicima, nemačkom, francuskom, italijanskom, španskom, holandskom i danskom.

Projekat, nazvan „Kompletno delo Čarlsa Darvina onlajn“, trebalo je 18 godina da se završi, a njegovo objavljivanje se poklapa sa 215. godišnjicom Darvinovog rođenja. Predvodio ga je dr Džon van Vaj sa Odseka za biološke nauke Nacionalnog univerziteta Singapura (NUS).

„Ovaj detaljan prikaz Darvinove kompletne biblioteke je bez presedana i omogućava nam da cenimo više nego ikada ranije činjenicu da Darvin nije bio izolovani naučnik koji je radio sam, već izuzetan stručnjak svog vremena koji je gradio svoja dela na sofisticiranoj nauci, studijama i znanje hiljada saradnika“, rekao je van Vaj.

On je dodao i da „veličina, kao i opseg dela njegove biblioteke ukazuju na izuzetno interesovanje i obim Darvinovog istraživanja i rada drugih“.

Projekat uključuje i virtuelnu rekonstrukciju biblioteke sa 9.300 linkova ka primercima dela koji su dostupni besplatno.

Darvin je umro 1882. godine, a inventar njegovog doma zabeležio je više od 2.000 uvezanih knjiga.

Istraživači su koristili rukom pisani katalog od 426 stranica iz 1875. i uporedili njegove skraćenice da bi otkrili 440 nepoznatih naslova koji su se prvobitno nalazili u biblioteci.

Drugi izvori uključuju liste pamfleta, njegove lične sveske i beleške, dnevnike njegove supruge Eme Darvin, knjige poklonjene Kembridžovoj školi botanike 1908. i 30 tomova Darvinove prepiske, zbirke pisama koje je biolog pisao i slao ljudima širom sveta.