Otkud tragovi dinosaurusa u kineskom restoranu

SciTech 17. apr 202314:33 2 komentara
Shutterstock/ilustracija

Međunarodni tim naučnika je potvrdio da su fosilizovani otisci stopala pronađeni u jednom restoranu na jugozapadu Kine tragovi dinosaurusa dugog vrata koji su živeli na Zemlji pre oko 100 miliona godina.

Kako piše agencija Sinhua, do neviđenog otkrića došao je prošle godine gost jednog kineskog restorana i ubrzo se pojavio u naslovima širom sveta zbog neobične lokacije. Sada je međunarodni tim paleontologa objavio svoje nalaze u najnovijem izdanju časopisa Cretaceous Research, nakon što su uz pomoć 3D skenera analizirali tragove otkrivene u restoranu.

Oni su potvrdili da su tragove, dužine od 50 do 60 cm, verovatno ostavili sauropodi dužine od osam do 10 metara.

Sa malim glavama, dugim vratom i repom, sauropodi su, veruje se, najveće životinje za koje se zna da su ikada živele na kopnu. Međutim, ovo monstruozno stvorenje pravilo je veoma kratke korake i hodalo brzinom od dva kilometra na sat, pokazala je studija.

Sve je počelo 10. jula 2022. kada je Ou Hongtao, gost restorana u gradu Lešan, u jugozapadnoj kineskoj provinciji Sečuan, primetio neka posebna udubljenja na tlu u dvorištu. Budući da je veoma zainteresovan za paleontologiju, on je spekulisao da su tragovi verovatno otisci dinosaurusa i kontaktirao je Sing Lidu, vanrednog profesora na Kineskom univerzitetu za geonauke i takođe poznatog stručnjaka za dinosauruse.

Šest dana kasnije, Sing je na čelu tima istraživača sproveo istragu na lokaciji, koja je udaljena samo pet kilometara od Džinovskog Bude iz Lešana, najveće kamene statue Bude na svetu.

Udubljenja su primećena 1950-ih godina, ali su ih u to vreme vlasnici kuće prekrili kako bi zagladili tlo. Novi vlasnici su je pre tri godine pretvorili u trpezariju, a udubljenja su ponovo otkrivena, rekao je Sing, glavni autor studije.

Ipak, ništa se nije smatralo neuobičajenim, sve do tog julskog dana 2022. godine kada ih je uočio jedan gost ukazavši da bi udubljenja mogla biti nešto više od običnih rupa u zemlji.

„Otisci stopala su dugo bili neprimećeni, ali kada jednom saznate od čega potiču, teško ih je ne videti“, rekao je Entoni Romilio, istraživač Univerziteta Kvinslend i člna međunarodnog tima.

„Ovaj region nema skeletnu evidenciju dinosaurusa, tako da ovi fosilni tragovi pružaju vredne informacije o dinosaurusima koji su hodali tim područjem“, primetio je Romilio.

Australijski istraživač je u saiopštenju za medije takođe istakao značaj naučnih otkrića do kojih dođu obični ljudi.

„Za neke srećne ljude otkrića mogu doći sa malo verovatnih mesta – čak i dok žvaćete i jedete“, dodao je.